Hvorfor er bassen bedre?
Redaktør: Moderators
Hvorfor er bassen bedre?
Hey.. kom lige til at tænke på, at de numre jeg hører i winamp osv, der er bassen ret dårlig fra standard i forhold til f.eks http://tiestodenmark.dk/desktop/index.html. hvordan kan det være? bassen lyder meget bedre i hovedbøfferne på den side
Ellers brug DFX til Winamp... Dog foretrækker jeg at sætte indstillingerne på min AV-reciever.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Der er flere jeg kender, der har klaget over - især - forvrænget lyd i Winamp.
Og hver gang har de lavet den klassiske fejl; I equalizeren, sidder en fader, som kontollerer gain på EQ.
Hvis den bliver hævet over 0db, og wave i system mixeren i forvejen står på 100%, og man så skruer lidt op - ja, så lyder det ganske forfærdeligt.
Syns egentligt Winamp spiller ok, men den skal stå neutral - så er den bedst.
Og når I nu alligevel har den der avancerede CD afspiller (ja, din PC) koblet på stereo anlægget, så betragt den som en CD afspiller.
Den har sgu ingen EQ settings der kan maltraktere lyden inden den kommer i forstærker delen.
Kør lineært, og tæm så lyden med din Amp/EQ.
Den bedste player som multi-player der både kan spille og rippe, og har en fornuftig registrering også, er Music Match Jukebox.
Den udmærker sig også ved god lyd. Her skal der nok være nogle der er uenige, men hurra for forskellen
Og så ripper den i rigtig god kvalitet - og HURTIGT
Og hver gang har de lavet den klassiske fejl; I equalizeren, sidder en fader, som kontollerer gain på EQ.
Hvis den bliver hævet over 0db, og wave i system mixeren i forvejen står på 100%, og man så skruer lidt op - ja, så lyder det ganske forfærdeligt.
Syns egentligt Winamp spiller ok, men den skal stå neutral - så er den bedst.
Og når I nu alligevel har den der avancerede CD afspiller (ja, din PC) koblet på stereo anlægget, så betragt den som en CD afspiller.
Den har sgu ingen EQ settings der kan maltraktere lyden inden den kommer i forstærker delen.
Kør lineært, og tæm så lyden med din Amp/EQ.
Den bedste player som multi-player der både kan spille og rippe, og har en fornuftig registrering også, er Music Match Jukebox.
Den udmærker sig også ved god lyd. Her skal der nok være nogle der er uenige, men hurra for forskellen
Og så ripper den i rigtig god kvalitet - og HURTIGT
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
night_hawk