Problemer med trådløs router
Redaktør: Moderators
Problemer med trådløs router
Har i dag for første gang installeret en trådløs router derhjemme, og har nogle problemer med den. Når jeg prøver at forbinde til den fra min bærbare computer får jeg fejlmeddelelsen "Der blev ikke fundet et certifikat, du kan derfor ikke forbinde til netværk [...]" eller noget lignende. Ved en søgning på Google på "der blev ikke fundet et certifikat", men det gav mig to resultater, hvoraf ingen kunne bruges. Nogen der kan hjælpe her? Det skal siges, at jeg kører med kabelmodem (over antenneforeningen), hvis det har nogen betydning. Routeren er D-Link DIR-615.
Det burde ikke have noget at sige at du kører over et kabelmodem...
Det lyder til at routeren er helt ny, men prøv evt. at resette den, så den er clean for ale former indstillinger.
Jeg havde selv et problem med at få adgang til nettet da jeg skiftede internetudbyder. Det klarede jeg dog ved at smide min PC's MAC adresse ind på routeren, så routeren imiterede min MAC adresse.
Måske kan det være der din fejl ligger?
Det lyder til at routeren er helt ny, men prøv evt. at resette den, så den er clean for ale former indstillinger.
Jeg havde selv et problem med at få adgang til nettet da jeg skiftede internetudbyder. Det klarede jeg dog ved at smide min PC's MAC adresse ind på routeren, så routeren imiterede min MAC adresse.
Måske kan det være der din fejl ligger?
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?Herhjemme har jeg taget MAC'en fra en trådløs pc og lagt den ind i routeren! Derefter fungerede det fint!Mikkel skrev:Det vil jeg da lige prøve at kigge på i aften, når jeg kommer hjem. Altså - tage MAC-adresse fra min kablede pc og lave routerens om til den, eller tage MAC fra en trådløs pc og lave routerens om til den?
Iøvrigt har jeg aldrig oplevet at en router gav certifikater til den enkelte PC.
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?