Problemer med trådløs router

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Mikkel
Geografisk sted: DK

Problemer med trådløs router

Indlæg af Mikkel »

Har i dag for første gang installeret en trådløs router derhjemme, og har nogle problemer med den. Når jeg prøver at forbinde til den fra min bærbare computer får jeg fejlmeddelelsen "Der blev ikke fundet et certifikat, du kan derfor ikke forbinde til netværk [...]" eller noget lignende. Ved en søgning på Google på "der blev ikke fundet et certifikat", men det gav mig to resultater, hvoraf ingen kunne bruges. Nogen der kan hjælpe her? Det skal siges, at jeg kører med kabelmodem (over antenneforeningen), hvis det har nogen betydning. Routeren er D-Link DIR-615.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Det burde ikke have noget at sige at du kører over et kabelmodem...
Det lyder til at routeren er helt ny, men prøv evt. at resette den, så den er clean for ale former indstillinger.

Jeg havde selv et problem med at få adgang til nettet da jeg skiftede internetudbyder. Det klarede jeg dog ved at smide min PC's MAC adresse ind på routeren, så routeren imiterede min MAC adresse.
Måske kan det være der din fejl ligger?
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Det vil jeg da lige prøve at kigge på i aften, når jeg kommer hjem. Altså - tage MAC-adresse fra min kablede pc og lave routerens om til den, eller tage MAC fra en trådløs pc og lave routerens om til den?
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Mikkel skrev:Det vil jeg da lige prøve at kigge på i aften, når jeg kommer hjem. Altså - tage MAC-adresse fra min kablede pc og lave routerens om til den, eller tage MAC fra en trådløs pc og lave routerens om til den?
Herhjemme har jeg taget MAC'en fra en trådløs pc og lagt den ind i routeren! Derefter fungerede det fint!
Iøvrigt har jeg aldrig oplevet at en router gav certifikater til den enkelte PC.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

mimic skrev:Iøvrigt har jeg aldrig oplevet at en router gav certifikater til den enkelte PC.
Har heller aldrig oplevet det, så jeg synes også det er lidt mærkeligt...
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Problemet er løst. Det viste sig, at routeren åbenbart bare skulle have lov til at stå nogle timer og tilpasse sig netværket.
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Mikkel skrev:Problemet er løst. Det viste sig, at routeren åbenbart bare skulle have lov til at stå nogle timer og tilpasse sig netværket.
Sikkert DNS der skulle registreres! ;)
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

mimic skrev:
Mikkel skrev:Problemet er løst. Det viste sig, at routeren åbenbart bare skulle have lov til at stå nogle timer og tilpasse sig netværket.
Sikkert DNS der skulle registreres! ;)
Formentlig ja - og set er heldigvis i orden, orkede ikke at skulle til at bøvle endnu mere med det.
Besvar