BlueScreen:$

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Flemming Timberlake
Geografisk sted: et sted der bliver kaldt 9900 Frederikshavn

BlueScreen:$

Indlæg af Flemming Timberlake »

hej.
min computer er vist blevet angrebet af BlueScreen. hvordan kan jeg få det fjernet fra min computer, for det er irriterende at den bare genstarter..
håber i kan hjælpe :D

- på forhånd tak :wink:
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Har du en lidt mere specifik beskrivelse af hvornår den genstarter? Eller er det bare ganske tilfældigt?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Flemming Timberlake

jaé, det er tilfældigt, men det sker oftest når jeg har haft den tænd i lang tid.
så når den er genstartet kommer der et vindue op, hvor der står i beskrivelsen: Årsag BlueScreen.. :wink:
Flemming Timberlake

glemte at skrive at jeg bruger windows vista :wink:
Zivago

Indlæg af Zivago »

Det lyder umiddelbart til, at du har en ventilations problem.
Kører dine blæsere som de skal, og får maskinen luft nok ?.

Der er ihvertfald tale om en BSOD fejl. (Blue screen of death), Hvis det er efter at maskinen har kørt i lang tid, er der ofte tale om, at hardwaren bliver for varm. Men ellers kan der f.eks være tale om driver problemer, defekte ram, fejl i registreringsdatabasen eller systemfiler der laver problemer. (F.eks DLL filer).

Vista er efterhånden kendt for at smadre reg. databasen. Mange mister f.eks. adgangen til deres cd drev, når Vista laver en forkert adressering, og opdaterer en forkert key i databasen. Så skal man lige fjerne keyen igen - for at det virker.

Men nu er Vista jo også "kåret" til at være det værste operativsystem som Microcrap har lavet - hvis man lige ser bort fra Windows ME. Desværre.
Der kommer snart en Servicepack til Vista, som skulle fjerne mange af de utrolige mange fejl der er i Vista. Men denne servicepack er også udsat flere gange - pga. fejl . :-(
Vista er jo også et operativ system, som blev sendt på markedet - som en hurtig afløser til XP, da der var gået lang tid siden der var kommet nyt fra Microcrap, og var ved at blive presset af f.eks linux, som opdateres meget oftere.
Derfor kommer der i 2009/2010 en afløser til Vista - som ligenu går under kodenavnet Vienna - (windows 7).

Zivago
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Nå får Windows 7 altså også en helt ny kerne, tror det kommer til at sparke røv. Problemet med windows er jo at det kører på NT-kernen der er 15 år gammel, mens UNIX-kernen er en forholdsvis ny kerne.
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

Vista har derimod ikke de 300 fejl som xp har, "kun" 150

Kan _muligvis_ finde link på min påstand.

Desuden er Servicepakken udkommet til vista, godt nok RC. Men den er der.
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
Zivago

Indlæg af Zivago »

DJ LAU skrev:Nå får Windows 7 altså også en helt ny kerne, tror det kommer til at sparke røv. Problemet med windows er jo at det kører på NT-kernen der er 15 år gammel, mens UNIX-kernen er en forholdsvis ny kerne.
UNIX - nyt ?:
Nope. Det er faktisk et af de ældste systemer. Det blev lavet i 1969. Blev offentlig tilgængeligt i 1974

Zivago
Zivago

Indlæg af Zivago »

snabelfisk skrev:Vista har derimod ikke de 300 fejl som xp har, "kun" 150

Kan _muligvis_ finde link på min påstand.

Desuden er Servicepakken udkommet til vista, godt nok RC. Men den er der.
Vil gerne have link. :D
Hvis du søger på nettet omkring denne servicepack - så vil du finde ud af, at der rettes flere tusinde fejl i Vista - med SP1. Selvfølgelig på forskellige niveauer. Check f.eks Microsofts TechNet sider.
Det er vel også derfor, at SP1 fylder så meget.
Til 32 Bit - fylder den 547Mb og til 64 bit, fylder den 879 Mb. ( O L install)
og du kan blive udsat for, at du som min. skal have 3 gange så meget plads fri på maskinen, for at kunne installere. Men det er nok heller ikke noget problem i dag.

SP1 har været på vej i meget lang tid. Næsten lige siden Vista blev udsendt. Den bliver snart udsendt.
Det er rigtigt, at du nu kan hente RC. Men det kunne jeg aldrig finde på. En release candidat, er en version, som der ikke tilføjes nye funktioner på - men der fejlrettes stadig !.

Den nye SP3 til XP er på vej (http://www.vistaguide.dk/nyheder/nyhede ... p-s-1.html) , og forøger ydelsen på XP en hel del.
XP er jo heller ikke fejlfri, men der er endnu for mange problemer med Vista til, at mange vil skifte. F.eks vil mange firmaer ikke have Vista, før de er tvunget til det, gundet problemer med at køre programmer, som er meget dyre at udskifte, hvis der overhovdet eksisterer versioner der kan køre stabilt på Vista.
Jeg kender efterhånden en hel del, som har fået Vista på deres maskiner, eller har købt nye maskiner med Vista. Og mange af dem forsøger jeg at hjælpe, når deres "nye" maskiner f.eks ikke kan køre ungernes spil. Ikke engang de nyeste, da Vista laver vrøvl. Andre har mange problemer med at Vista smadrer hardwarens opsætning, selv på maskiner der er bygget til, og købt med Vista.

Men at der er problemer er jo ikke noget nyt. Sådan var det også i XP - før SP1 kom. Men Vista - er kommet på gaden alt alt for tidligt, hvilket Bill Gates også har indrømmet i et interview. :?

Zivago
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Har lige et lidt OT spørgsmål ang Vista.. Da kæresten i sin tid købte sin bærbare, stod der at den ikke understøttede XP.. Kan det virkelig passe, og hvis, er det så drivere der mangler i XP eller hvad?
Billede
Flemming Timberlake

tak, allesammen :D.
jeg tror også at det er ventilations problemer, desværre:$
men der er ikke en der ved om hvordan man fjerner: Blue Screen of Death :wink:?
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Zivago skrev:
DJ LAU skrev:Nå får Windows 7 altså også en helt ny kerne, tror det kommer til at sparke røv. Problemet med windows er jo at det kører på NT-kernen der er 15 år gammel, mens UNIX-kernen er en forholdsvis ny kerne.
UNIX - nyt ?:
Nope. Det er faktisk et af de ældste systemer. Det blev lavet i 1969. Blev offentlig tilgængeligt i 1974

Zivago
Læste et sted (bliver selvføgelig lige nødt til at finde en kilde på et tidspunkt), at den havde fået en gevaldig opdatering for ikke så mange år siden.
Zivago

Indlæg af Zivago »

CrazyBrain skrev:Har lige et lidt OT spørgsmål ang Vista.. Da kæresten i sin tid købte sin bærbare, stod der at den ikke understøttede XP.. Kan det virkelig passe, og hvis, er det så drivere der mangler i XP eller hvad?
Ja - det kan godt passe. Der er noget hardware, som der ikke laves XP drivere til.

Zivago
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

http://www.altomdata.dk/index.php?modul ... 1&pid=5124

Der var min kilde. Ved godt at det jeg sagde ikke var helt rigtig, men kunne ikke lige huske det 100% ;) :oops:
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

Kan jo selvfølgelig ikke finde det præcise link.

Men det her kan vel bruges

http://newz.dk/5-gange-saa-mange-fejl-i ... s-xp-vista
http://newz.dk/interview-med-mike-nash-om-vista-sp1
http://newz.dk/vistaopdateringer-giver- ... -og-ydelse

Det er hvad jeg umiddelbart kan henvise til, kilden er i hvert fald newz.dk
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
EMR

Indlæg af EMR »

Flemming Timberlake skrev:tak, allesammen :D.
Hvis du lige selv har konkluderet det er et ventilations problem, hvorfor så alt det tjuhej med BSOD?

prøv evt. google.dk ....
Flemming Timberlake

EMR skrev:
Flemming Timberlake skrev:tak, allesammen :D.
Hvis du lige selv har konkluderet det er et ventilations problem, hvorfor så alt det tjuhej med BSOD?

prøv evt. google.dk ....
jeg tror det er det?^
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Du kan ikke bare fjerne en BSOD, da den jo kommer pga en fejl.. Du er nødt til at løse det problem der giver fejlen... Hvis det er et ventilationsproblem, så tag at rens din computer for støv.. Det burde hjælpe...
Billede
Besvar