Hjælp til sammensætning af ny computer :)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Dj Pantheon
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Hjælp til sammensætning af ny computer :)

Indlæg af Dj Pantheon »

Jeg ville høre om I ikke kunne hjælpe lidt, jeg skal bruge et bundkort, processor og et kabinet, resten har jeg selv...

Er der ikke en venlig sjæl der kan komme med nogle forslag, aner ikke mere hvorfor noget der passer sammen. Det skal kunne køre spil som UT3 og Gears of Wars, Crysis og den slags flydende, har selv et ordenlig grafikkort... Men hvad skal man købe og hvad kommer det til at koste ?

På forhånd tak :)
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Der er så latterligt mange ting du skal gøre op med dig før man kan komme med et bud på en pc, der kan det.

Hvad skal prisen være, skal den være fremtidssikret, skal den spille spillene i max ydelese -osv.

sidder selv og leger med tanken om en ny pc og en ny bærbar... Skyder hele tiden beslutningen en uge :/

Sidder pt. på en 1.5 ghtz AMD med 512 ram :x
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Dj Pantheon
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Omkring de 3000 kr max, ved ikke om det er realistisk...den skulle gerne kunne trække dem i max, og også gerne spil som udkommer om et ½ år :)
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Før at kunne sige noget som helst, og finde det rigtige bundkort, må du lige skrive hvilke ram, grafikkort og interface på harddisk du har (IDE, SATA, SATAII).

For at gøre det nemt, så skriv hele din specifikation som den står i dag.

Derudover, hvis det skal være billigt, hvorfor så skifte kabinet? Det er da et af de steder hvor man kan spare uden det påvirker ydelsen af systemet (med mindre det er blæser plads der mangler).
Brugeravatar
Dj Pantheon
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

NVIDIA GeForce 8500 GT er mi graffikort, det er PCI-E. Har sata diske. Skal have et nyt kabinet da det jeg har er et midi-tower. Mine ram er DDR2 5300.

Ved ikke hvilket bundkort jeg har i min computer...
Goddie550
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Indlæg af Goddie550 »

Køb en intel quad core :) jeg finder lige nogle samlepakker til dig fra komplett.dk de plejer at have nogle okay priser.
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

Er der noget du specifikt har kigget efter? af Processorer , kabinetter og bundkort?

edit: Kompletts pakkeløsninger var ikke så fikse som jeg havde troet.

Men jeg synes du skulle købe dig denne processor:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/blæser
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=330169

Evt. køb en samlet pakkeløsning med bundkort og RAM.. det er bedre at køre med DDR2 RAM eller helst DDR3. Evt. kig rundt på www.dataworld.dk (siden er ikke den pæneste , men selve forhandleren er pålidelig, har selv handlet der).
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Goddie550 skrev:Er der noget du specifikt har kigget efter? af Processorer , kabinetter og bundkort?

edit: Kompletts pakkeløsninger var ikke så fikse som jeg havde troet.

Men jeg synes du skulle købe dig denne processor:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/blæser
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=330169

Evt. køb en samlet pakkeløsning med bundkort og RAM.. det er bedre at køre med DDR2 RAM eller helst DDR3. Evt. kig rundt på www.dataworld.dk (siden er ikke den pæneste , men selve forhandleren er pålidelig, har selv handlet der).

Nu må jeg le.... hvorfor dog spilde penge på en Q6600 når det drejer sig om gameplay? Ingen spil kan udnytte de 4 kerner i dag eller om ½ år. Flaskehalsen i dag hedder grafikkort.

E8400 er billigere samt langt mindre effektkrævende, og dermed er varmeudviklingen (overclocking features) langt bedre.

Desuden skal du nok ikke regne med at kunne køre Crysis på max med dit 8500GT kort.

Beklager men dit budget på 3000,- rækker nok ikke til den vilde gamercomputer som du regner med at få.

Har ikke tid til at kigge på det mere lige nu, men ser om tråden stadig lever når jeg vender tilbage.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Kan iøvrigt fortælle dig at et 8500GT ikke rækker langt... Det rækker knapt langt nok til at køre noget så simpelt som World of Warcraft flydende i en ordentlig opløsning.

Hvis jeg skal foreslå dig en billig løsning, så kig lidt rundt på hardwareonline.dk og se hvad folk har til salg... Nogle gange finder man gode tilbud.

Regn med et grafikkort i størrelsen ordenen af et nVidia 8800GTX eller GT som minimum, hvis du skal køre crysis i højeste grafik.

I syvende og sidst får du mest performance for pengene hos Intel, hvis du skal lave noget "stort", men AMD leverer også ganske glimrende processorer til betydeligt færre penge ;)

Medmindre du skal clocke er det efter min mening ikke meget vigtigt at have et dyrt og avanceret motherboard, men husk at købe du de billigste versioner fra de "dyre" mærker som f.eks. ASUS, så er indmaden den samme som den er i de billige mærker ;)

RAM - det er ikke nok bare at sige PC5300... Du skal minimum have 2GB.
og så ville jeg anbefale PC6400 minimum, men du overlever nok fint med 5300.

Medmindre du har en stærk PSU (min. 500W), så skal du have en ny en der kan trække dit grafikkort.

Sata diske er fint, men ikke af afgørende betydning.

Kabinet har ikke noget at sige med henblik på performance.

Regn med (nypriser - anslået):
GFX: 2500,-
CPU: 1500,- (alternativt AMD: 1000,-)
MOBO: 600,-
PSU: 800,-
RAM: 500,- (Har du 2GB kan denne skippes)

Ergo: Cirka 6000,- kroner. 5000,- hvis du vælger AMD og har RAM.
Hvis du vælger at kompromitere dit system en smule, så kan du (måske) skrabe dig ned på et absolut minimum på 4000,-.

Summa sumarum:
Dine forventninger er fuldkommen urealistiske i forhold til dit budget. Det du er interesterer I at opdatere er jo de dyreste ting i systemet... Og nogle ting kræver også at du opdaterer andre ting. F.eks. er dine ram DDR2? For ellers fungerer de ikke med de nye processorer/motherboards.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

dwr hvis nu du læser tråden vil du se at han har 2 gb ddr2 ran og at han har grafikkort så han burde kunne få kabinet cpu og bundkort for de 3000 vil jeg mene
chart.dk@efnet
Brugeravatar
Dj Pantheon
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Tusind tak for svarende end til vider... Har via en ven fået tilbud en Intel Duo Core 2,4 sammen med 2 gb DDR2 8800 ram, et bundkort som skulle være nice, kabinet og en 500 watt's strømforsyning for 3300 kr....er det okay ?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Renow skrev:dwr hvis nu du læser tråden vil du se at han har 2 gb ddr2 ran og at han har grafikkort så han burde kunne få kabinet cpu og bundkort for de 3000 vil jeg mene
De 2GB har jeg overset, men hvis DU i bytte læser du mit svar, vil du se, at jeg ikke vurderer hans grafikkort brugbart i sammenhængen.
Det er muligvis en af hans største flaskehalse.
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

Hvis du skal have et acceptabelt grafikkort, så ler jeg grufuldt af folk der nævner 8800 serien .. sry , men det er ikke værd at købe nu medmindre du absolut skal´have et 8800 kort.. Vent til 9800GX2 , det kommer til at sparke så meget røv!

Edit: og det lyder som et udemærket tilbud du har fået fra din ven. Men hvilket bundkort får du og hvilken PSU ?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Goddie550 skrev:Hvis du skal have et acceptabelt grafikkort, så ler jeg grufuldt af folk der nævner 8800 serien .. sry , men det er ikke værd at købe nu medmindre du absolut skal´have et 8800 kort.. Vent til 9800GX2 , det kommer til at sparke så meget røv!

Edit: og det lyder som et udemærket tilbud du har fået fra din ven. Men hvilket bundkort får du og hvilken PSU ?
Der er jo forskel på at gå efter en "kraftig" computer og at lave et overkill.... 9800GX2 vil jo være suverænt overkill.. Specielt til en person med et budget på 3000,-.
Alle og enhver kan jo gå ind nævne de største, dyreste og stærkeste produkter på markedet. Men hvorfor i alverden prøve at sælge en Hummer på hvide plader til en lager arbejder? Realisme, tak ;)
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

i know i know dwr, men samtidig så falder alle 8800 kort i pris, og ja det ville være "overkill" men! så får han satme også en god computer ;)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Goddie550 skrev:i know i know dwr, men samtidig så falder alle 8800 kort i pris, og ja det ville være "overkill" men! så får han satme også en god computer ;)
Men igen - så er det jo ganske ubruglig information for ham og bare fovirrende - specielt hvis man ikke er synderligt omgangsvant med computer-dele :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

http://hol.dk/traad.aspx?fid=11&tid=426173
Eventuelt forslag?

Jeg kender dog ikke sælge. Det vil sige, at jeg kan ikke stå inde for hverken ham eller hans hardware.
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

dwr skrev:
Men igen - så er det jo ganske ubruglig information for ham og bare fovirrende - specielt hvis man ikke er synderligt omgangsvant med computer-dele :)[/quote]

Jah okay, det har du ret i :P , men det ville stadig være über nice, jeg skal ihvertfald have et 9800GX2 hvis de er så gode som producenten siger de bliver.
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

Hmm jeg tør heller ikke sige om det er en pålidelig forhandler.. det lidt overdrevet billigt, der må være noget lumsk over det.

Hvis han skal have et nyt grafikkort lige NU , så synes jeg han skulle spendere sine penge på et 8800GT da 8800GT yder bedre, og du får mere for pengene i forhold til 8800GTS.. men der skal spares lidt op da et GT kort ikke er "helt billigt" i forhold til hans budget.

et eksempel på en pris på 8800GT http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp ... &lokation=
Zivago

Indlæg af Zivago »

Der er altså nogen her, som efter min mening kommer med info og hardware krav, som knægten slet ikke har brug for.

Det er da korrekt, at grafikkortet kan være en "flaskehals" i en pc - til denne pris.
Men jeg kan nu ikke se det gale i, at købe en billig udgave af et 8800 kort - så han kan få sig en pc - der prismæssigt ligger tæt på hans budget.

Dette kort kan faktisk trække de nyeste spil - men bare ikke i den alle højeste opløsning. Det er der faktisk ikke ret mange kort der kan - til en pris der er til at komme i nærheden af. Det er ganske få personer, som faktisk kører spillene i højeste opløsning, ikke kun fordi deres grafikkort ikke kan trække det - men der er også begrænsninger mange andre steder - f.eks i skærmens opløsning eller andre steder i maskinen.

Et 8800 GTS er billigt i dag, og ganske udemærket til de fleste ting.
Han kan jo altid spare sammen til et dyrere, og skifte når han får råd. Et 9800 GX2 - er sindsygt overkill pt. - og med garanti alt for dyrt når det kommer. Det kan han købe når det er faldet til en fornuftig pris,og spillene understøtter dets mange nye funktioner.
Det er heller ikke altid lige godt, at købe de første udgaver af et stykke nyt hardware, da der med garanti er en del problemer f.eks med drivere, som oftest først bliver rettet inden for de første 6 måneder efter at hardwaren er kommet på markedet.

Han spørger efter den bedste maskine han kan sætte sammen for ca 3000 kr. Så hjælper det altså ikke i kommer med totalt urealistiske information - han ikke kan bruge til noget.

Vi skal hjælpe ham med at finde det bedste han kan få for ca 3000 kr. Ikke andet.

Go´weekend.

Zivago
Besvar