Kan iøvrigt fortælle dig at et 8500GT ikke rækker langt... Det rækker knapt langt nok til at køre noget så simpelt som World of Warcraft flydende i en ordentlig opløsning.
Hvis jeg skal foreslå dig en billig løsning, så kig lidt rundt på hardwareonline.dk og se hvad folk har til salg... Nogle gange finder man gode tilbud.
Regn med et grafikkort i størrelsen ordenen af et nVidia 8800GTX eller GT som minimum, hvis du skal køre crysis i højeste grafik.
I syvende og sidst får du mest performance for pengene hos Intel, hvis du skal lave noget "stort", men AMD leverer også ganske glimrende processorer til betydeligt færre penge
Medmindre du skal clocke er det efter min mening ikke meget vigtigt at have et dyrt og avanceret motherboard, men husk at købe du de billigste versioner fra de "dyre" mærker som f.eks. ASUS, så er indmaden den samme som den er i de billige mærker
RAM - det er ikke nok bare at sige PC5300... Du skal minimum have 2GB.
og så ville jeg anbefale PC6400 minimum, men du overlever nok fint med 5300.
Medmindre du har en stærk PSU (min. 500W), så skal du have en ny en der kan trække dit grafikkort.
Sata diske er fint, men ikke af afgørende betydning.
Kabinet har ikke noget at sige med henblik på performance.
Regn med (nypriser - anslået):
GFX: 2500,-
CPU: 1500,- (alternativt AMD: 1000,-)
MOBO: 600,-
PSU: 800,-
RAM: 500,- (Har du 2GB kan denne skippes)
Ergo: Cirka 6000,- kroner. 5000,- hvis du vælger AMD og har RAM.
Hvis du vælger at kompromitere dit system en smule, så kan du (måske) skrabe dig ned på et absolut minimum på 4000,-.
Summa sumarum:
Dine forventninger er fuldkommen urealistiske i forhold til dit budget. Det du er interesterer I at opdatere er jo de dyreste ting i systemet... Og nogle ting kræver også at du opdaterer andre ting. F.eks. er dine ram DDR2? For ellers fungerer de ikke med de nye processorer/motherboards.