iPhone 3G

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

iPhone 3G

Indlæg af mimic »

iPhone kommer til Danmark d. 11. juli!

Billede
Jeg har siddet og kigget lidt på de nye tiltag Apple har indført og jeg har helt sikkert fået mod på at investere i en iPhone!
Efter en masse kritik har Apple valgt at smide 3G i telefonen, så os med trang til hurigt internet også kan drage nytte af den!
Udover det har de også smidt GPS i telefonen som skulle virke glimrende med Google Maps!
Telefonen vil blive solgt af Telia!

Billede

Med lanceringen af den nye iPhone har apple og så introduceret "Mobile me", hvilket i bund og grund er PUSH e-mail mm. til hverdagsbrugeren!
En enket licens til servicen vil komme til at koste 99$ for et år og her får man så 20 GB kombineret mail- / disk-plads samt 200 GB trafik og måneden (det burde dække de flestes behov).
Mobile me vil komme til at fungere sammen med: Mail, Address Book, og iCal på en Mac og Microsoft Outlook på en PC med XP eller Vista

Prisen for den nye iPhone skulle komme til at ligge på omkring de 1200,- hvilket jeg ikke mener er galt for sådan et stykke "legetøj" ;)
Den nye PUSH service er nok også et stort plus da det tillader almindelige dødelige at holde sig ordentligt organiseret og ikke kun "slipsedrenge" med adgang til firmaets Exchange server! ;)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Det er vel den gamle version der kommer? Eller hvordan hænger det sammen?
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

FrZ skrev:Det er vel den gamle version der kommer? Eller hvordan hænger det sammen?
Man kan vel sige det er den gamle version der kommer ud med nogle updates
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Re: iPhone 3G

Indlæg af odder »

mimic skrev:Prisen for den nye iPhone skulle komme til at ligge på omkring de 1200,- hvilket jeg ikke mener er galt for sådan et stykke "legetøj" ;)
Det tror jeg ikke du skal regne med. Og HVIS den så bliver sendt på det danske marked til 1200 kr, så kan du værsgo betale i dyre domme for et telia abonnement det næste halve år, og så er din telefon lige pludselig ikke så billig mere. Husk på at der står $199. Du glemmer lige at den danske moms for det første er 25 % og ikke 12.5 % (mener jeg det er) som den er på i USA. Derudover er der sikkert en masse miljøafgifter og alt muligt andet, som der ikke er i USA: Jeg tror nærmere du skal regne med 2000 kr end 1200 kr, hvis den ikke ligger over det. Nye telefoner koster som regel kassen herhjemme. Især, hvis de er en anelse smarte og fancy, og sådan en, som alle poptøserne og popdrengene vil have fat i. Og dét vil de med iPhone, for hvorfor skulle LG osv ellers have lavet telefoner med Touchscreen og have lavet designs osv, som er lidt iPhone look alike?

Så medmindre du har en kilde på prise, som i dette tilfælde skal være Telia, og jeg har altså ikke kunne finde en pris på deres hjemmeside, så tror jeg man skal vente lidt med, at sige at dét kommer den til at koste, for jeg tror personligt at 1200 kr er at skyde helt ved siden af.

Derudover kan du ikke rigtigt bruge MobileMe til en skid, da det er en udbyder, og den udbyder er ikke i Danmark. Den eneste udbyder du vil få telefonerne hos er Telia. Du burde også selv have gennemskuet det da du skrev at det vil komme til at koste $99 om måneden, hvilket jo ikke rigtigt er danske kroner. Ergo er det meningsløs info medmindre, man har planer om, at flytte til USA, bare for at kunne bruge en iPhone 3G billigere end i DK.

Ud over Lokefar tror jeg ikke der ville være andre, som ville bruge det som påskud for at flytte til USA. Og jeg tror nu også at han ville kunne finde på det uden iPhone :P
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Re: iPhone 3G

Indlæg af mimic »

odder skrev:Derudover kan du ikke rigtigt bruge MobileMe til en skid, da det er en udbyder, og den udbyder er ikke i Danmark.
Så vidt jeg har forstået med henhold til MobileMe så er det en webservice man kan tilslutte sig, lidt ligesom ZYB. Så i bund og grund kan den vel godt bruges i Danmark?

Og jeg må nok give dig ret med henhold til prisen!
Jeg er klar over at den vil komme til at koste mere end de 199$ (1200,-) som jeg skrev, men set i forhold til hvad den koster i dag, så syntes jeg ikke det er galt, da jeg tvivler på at den vil komme til at ligge i det samme prisleje som den gør nu!
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Jeg tror du vil blive grumt overrasket. Og desuden kan du ikke bruge en seperat udbyder til dit 3G net på din telefon. Eller jo det kan du godt, hvis du gider rende rundt med et ekstra simkort i lommen. Jeg vil mene at uanset hvad, så vil din udbyder med internet ALTID være Telia, så længe du bruger deres simkort. Ellers ville folk jo nok strikke deres telefoner lidt smartere sammen, så de f.eks. havde gratis sms fra én udbyder, f.eks. CBB som taleopkaldsudbyder og så den billigste udbyder mht 3G. Det tror jeg man ville se en hel del mere af, hvis det rent faktisk kunne lade sig gøre. Så jeg tror at du må skyde en hvid pind efter det MobileMe.

Jeg ved ikke hvad den gamle iPhone koster. Mit bud er 6k så jeg vil nok tro at prisen vil være 4k for dén der så. Men mon ikke Telia benytter sig af reglen om udbud og efterspørgsel og så måske lader prisen være en del højere end andre steder i verden? Det kunne jeg i hvert fald nemt forestille mig.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Jeg tror også folk vil blive overasket over prisen.
Læs f.eks. denne artikel:
http://www.comon.dk/news/.qoute.billig. ... 36460.html

Zivago
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

odder du har tydeligt vist ikke fattet en kæft af hvad MobileMe er. Det er ikke en udbyder, sæt dig bare en smule ind i tingene.

MobileMe er Exchange for alle os andre, som iphone 2.0 har fået bygget support til oob i 2.0. Det har intet med din udbyder og gøre, desuden overtager MobileMe også .mac plads. Så dette er samme service nu, og jo det virker i danmark - prisen i dk bliver på MobileMe:

Single User
kr 619,00
Family Pack
kr 939,00
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Tal pænt. Jeg læste det bare som en udbyder. Men hvis de tilbyder mail-server så er det jo bare godt for dem, som nu har brug for det. Personligt kan jeg godt vente med at læse min mail til jeg kommer hjem. og skulle det blive nødvendigt så læser jeg det fra firmatelefonen. Jeg tror dog stadig at SE Xperia X1 er min næste telefon.
mt^1

Indlæg af mt^1 »

Det jo også mere kalender og kontakter.

Både jeg og damen bruger vores kalender meget, og har samme kalender på computeren. Her får vi mulighed for at sync'e dem "over the air", så hvis hun med sin iphone tilføjer noget i kalenderen, dukker det op på min også. Uden jeg skal hjem og og sync'e via kabel. På samme måde med kontakter, vi har altid vores begges kontakter med os. Hvis den ene telefon skulle dø for strøm eller noget andet. Det helt klart kalenderdelen som tiltaler mig mest, da hverken jeg eller damen ikke kan leve uden..

Muligt mit indlæg lød surt.. ;) men synes bare din udtalelse viste, at du havde hørt navnet i byen, også mente det viste du noget om... c",).

At du så får en mobileme.com mail er og 20gb backup til random stuff er vel bare en bonus. Dog syns jeg det er lidt små dyrt, men jeg overlever nok. For dem som har lyst til at sætte sig ind i tingene, er der en fin video her:

http://www.apple.com/dk/mobileme/guidedtour/
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

mt^1 skrev:...så hvis hun med sin iphone tilføjer noget i kalenderen dukker det op på min også. uden jeg skal hjem og og sync via kabel.
Så du har også oplevet at andre lægger planer for dig? :lol:
mt^1

Indlæg af mt^1 »

Yep.. eller men hun har meget skiftende arbejdestider samt vikarjob på et bosted for freaks, så det meget rart at vide om der er nogen hjemme, når man tumler ind af døren søndag morgen c",)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

...med en anden tøs under armen..? :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

TheJackal skrev:...med en anden fyr under armen..? :)

ti hi :P

jeg er ret så sikker på at jeg skal have mig den nye telefon, jeg tør næsten godt at sige uanset prisen, som MT siger så er der utroligt mange fordele i form af synkronisering, og jeg er efterhånden blevet afhængig af diverse apps der er på min iphone, og da jeg bryder mig vældig godt om designet osv, så er det klart at jeg skal have den nye, mht mobileme, så er det .mac der bliver lavet om og mange af de nye ting tiltaler mig endnu mere, førhen syntes jeg at 99$ var lidt for mange penge, men jeg ser efterhånden flere muligheder.. så jeg vil klart investere.
mt^1

Indlæg af mt^1 »

præcis man bliver afhængig af de apps. og pludselig kan man ik' leve uden dem ved hånden altid.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Lige en lille update på me.com!
Man kan oprette en gratis trial på 60 dage ved me.com for at se om det er noget man vil benytte!
Indtil videre er det kun positivt herfra!
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Hvordan ser det ud med iPhone 3G ???

Hvis man nu vil erhverve sig den lille snedige s.... :-)
Hvad er ens muligheder så, hvis man for næsten enhver pris vil uden om skod Telia.

Kan skidtet låses op, hvor kan det købes, hvad koster det osv osv...
Vil også gerne bare høre fra nogle som har en, som har erfarringer.

Kan jo læse at nogle betalende sider siger de kan låse dem op, men kan man regne med det.
http://www.unlocksiphone.com/

Da andre gratis sider skriver de endnu ikke kan.
http://m.macupdate.com/info.php/id/27455/pwnage-tool
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

LunaPark skrev:Hvordan ser det ud med iPhone 3G ???

Hvis man nu vil erhverve sig den lille snedige s.... :-)
Hvad er ens muligheder så, hvis man for næsten enhver pris vil uden om skod Telia.

Kan skidtet låses op, hvor kan det købes, hvad koster det osv osv...
Vil også gerne bare høre fra nogle som har en, som har erfarringer.

Kan jo læse at nogle betalende sider siger de kan låse dem op, men kan man regne med det.
http://www.unlocksiphone.com/

Da andre gratis sider skriver de endnu ikke kan.
http://m.macupdate.com/info.php/id/27455/pwnage-tool

http://www.vildmedmac.dk - Der kan du læse hvad du behøver at vide...
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Dejligt at set en telefon der lanceres som 3G versionen, har så elendig en 3G chip - super Mac.... hold jer ffs til computerer.
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

DjMail skrev:Dejligt at set en telefon der lanceres som 3G versionen, har så elendig en 3G chip - super Mac.... hold jer ffs til computerer.
Må høre ?
Hvad mener du, virker lortet ikke ?
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Besvar