Studie Tur!
Redaktør: Moderators
Studie Tur!
Hej!
Jeg skal på studie tur med klassen, vi har Spansk på A, Musik på A og Engelsk på A..
Vi har set på Cuba, men var dog lidt for dyrt da det var omkring 9.000,- pr. person, med morgenmad, hotel og fly.
Så har vi set på Barcelona, som ville koste omkring en 3.000,- også med de samme ting som til Cuba.
Ville gerne hører om i havde nogen ideer til klassen, da den endelige beslutning skal tages mandag.
Jeg skal på studie tur med klassen, vi har Spansk på A, Musik på A og Engelsk på A..
Vi har set på Cuba, men var dog lidt for dyrt da det var omkring 9.000,- pr. person, med morgenmad, hotel og fly.
Så har vi set på Barcelona, som ville koste omkring en 3.000,- også med de samme ting som til Cuba.
Ville gerne hører om i havde nogen ideer til klassen, da den endelige beslutning skal tages mandag.
-
gentlemanfinn
- Geografisk sted: Østerbro
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Jeg tror også jeg ville tage Barcelona. Jeg har selv planer om at tage en køretur derned næste år. Tager lige en tur igennem Europa på cyklen. Gider ikke alt det interrail skidt. Så hellere på nakken af cyklen og give den noget øre 
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
vi har vel heller ikke så meget indflydelse herinde på hvor turen går hen. Hvis der kommer 3000 forslag kan du stadig kun repræsentere een person når der skal afstemmes.
Vi var i Rom i historie og dansk hvilket jeg kun kan anbefale - men hvis I skal til et spansktalende land, så kan Rom nemt fravælges og Spanien er nok valget, med mindre I vil rejse ret langt. Skal I rejse så langt som Cuba, så vil jeg da helt sikkert anbefale Mexico, men som Lego siger, så varer studieturer ikke mere end højest en uge.
Vi var i Rom i historie og dansk hvilket jeg kun kan anbefale - men hvis I skal til et spansktalende land, så kan Rom nemt fravælges og Spanien er nok valget, med mindre I vil rejse ret langt. Skal I rejse så langt som Cuba, så vil jeg da helt sikkert anbefale Mexico, men som Lego siger, så varer studieturer ikke mere end højest en uge.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Prismæssigt kan Cuba gøres noget billigere kan jeg meddele. Står selv og skal på studietur derovre til januar. Det er rigtigt nok at det tidsmæssigt ikke kan betale sig at rejse så langt for en uge, men I kan måske som vi har gjort fået lov af skolen til at rejse således vi inkluderer weekenden inden og weekenden efter plus lidt ekstra så mener faktisk vi har 11-12 overnatninger derovre. Nu ved jeg ik hva jeres budget ligger på pr. mand, men I kan i hvert fald spare en masse ved at rejse fra Hamborg som vi gør og derfor ikke betaler en masse penge til et rejseselskab. Derudover så er hotelpriserne på Cuba steget med 80% i den kommende sæson i forhold til forrige. Det kan anbefales at opsøge private pensioner omkring Havana hvor det koster ca. 80 pr. dag pr. mand og det er inklusiv morgenmad, rengøring og tøjvask endda!
Samlet set mener jeg vi betaler pr. mand 8000 kr., hvilket inkluderer transport tur/retur til Hamborg lufthavn, flybilletter, visum, rejse- og afbestillingsforsikring, hotelophold de første 2 nætter i Havana (lovpligtigt), ophold på privat pensionat med de ovenfor nævnte goder. Det eneste vi selv skal betale herudover er lommepenge samt de anbefalede vaccinationer (stivkrampe/difteri, hepatitis A, Gul Feber). Det skal lige siges at der i de 8000 pr. mand er indregnet et beløb vi hver især betaler for en dansk guide som er bosat på Cuba samt ture han arrangerer for os, og vi betaler i de 8000 også for den underviser vi tager med. Nu ved jeg ikke lige hvilke regler der gælder for jer, men vil da mene I ku spare nogle af de penge vi giver da skolen vel betaler for jeres lærere? Det er jo ulempen for os på en videregående uddannelse at hvis vi vil afsted på studietur skal der bruges penge på underviserens rejse samt kravene til det faglige indhold på rejsen.
Det er ikke mig selv der formidler kontakter derovre så det kan jeg ikke hjælpe så meget med. Men hvis det har interesse kan jeg måske fremskaffe kontaktoplysninger på ham danskeren derovre som har hjulpet os meget med at stykke turen sammen og er kommet med gode råd til hvordan man sparer penge.
Samlet set mener jeg vi betaler pr. mand 8000 kr., hvilket inkluderer transport tur/retur til Hamborg lufthavn, flybilletter, visum, rejse- og afbestillingsforsikring, hotelophold de første 2 nætter i Havana (lovpligtigt), ophold på privat pensionat med de ovenfor nævnte goder. Det eneste vi selv skal betale herudover er lommepenge samt de anbefalede vaccinationer (stivkrampe/difteri, hepatitis A, Gul Feber). Det skal lige siges at der i de 8000 pr. mand er indregnet et beløb vi hver især betaler for en dansk guide som er bosat på Cuba samt ture han arrangerer for os, og vi betaler i de 8000 også for den underviser vi tager med. Nu ved jeg ikke lige hvilke regler der gælder for jer, men vil da mene I ku spare nogle af de penge vi giver da skolen vel betaler for jeres lærere? Det er jo ulempen for os på en videregående uddannelse at hvis vi vil afsted på studietur skal der bruges penge på underviserens rejse samt kravene til det faglige indhold på rejsen.
Det er ikke mig selv der formidler kontakter derovre så det kan jeg ikke hjælpe så meget med. Men hvis det har interesse kan jeg måske fremskaffe kontaktoplysninger på ham danskeren derovre som har hjulpet os meget med at stykke turen sammen og er kommet med gode råd til hvordan man sparer penge.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Amsterdam er også en fed by. Der tror jeg også min tur næste år går forbi. Nok den bedste by jeg endnu har besøgt.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Men der snakker de ikke lige spansk joodder skrev:Amsterdam er også en fed by. Der tror jeg også min tur næste år går forbi. Nok den bedste by jeg endnu har besøgt.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin