Studie Tur!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Studie Tur!

Indlæg af Maunus »

Hej!

Jeg skal på studie tur med klassen, vi har Spansk på A, Musik på A og Engelsk på A..

Vi har set på Cuba, men var dog lidt for dyrt da det var omkring 9.000,- pr. person, med morgenmad, hotel og fly.

Så har vi set på Barcelona, som ville koste omkring en 3.000,- også med de samme ting som til Cuba.

Ville gerne hører om i havde nogen ideer til klassen, da den endelige beslutning skal tages mandag.
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Uden tvivl Barcelona, den by har alt hvad hjertet kan begære.. Cuba egner sig ikke til studie tur imo..
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

gentlemanfinn skrev:Uden tvivl Barcelona, den by har alt hvad hjertet kan begære.. Cuba egner sig ikke til studie tur imo..
Det vil ihvertfald ikke give meningen at rejse over på den anden side af jorden for blot at være der i den uges tid, studierejser normalt varer..
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg tror også jeg ville tage Barcelona. Jeg har selv planer om at tage en køretur derned næste år. Tager lige en tur igennem Europa på cyklen. Gider ikke alt det interrail skidt. Så hellere på nakken af cyklen og give den noget øre :)
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Barcelona er en ultimativ fed by! ;D
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Jeg er nu egentlig også glad om det bliver Barcelona eller Cuba, men Cuba kunne jeg godt tænke mig da jeg ikke lige tror det kunne være et sted jeg ville komme senere i mit liv..

Nå men det lyder ikke til i har så mange andre forslag :) men ellers tak da.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

vi har vel heller ikke så meget indflydelse herinde på hvor turen går hen. Hvis der kommer 3000 forslag kan du stadig kun repræsentere een person når der skal afstemmes.

Vi var i Rom i historie og dansk hvilket jeg kun kan anbefale - men hvis I skal til et spansktalende land, så kan Rom nemt fravælges og Spanien er nok valget, med mindre I vil rejse ret langt. Skal I rejse så langt som Cuba, så vil jeg da helt sikkert anbefale Mexico, men som Lego siger, så varer studieturer ikke mere end højest en uge.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
LeFreak
Geografisk sted: Rundt om hjørnet

Indlæg af LeFreak »

Prismæssigt kan Cuba gøres noget billigere kan jeg meddele. Står selv og skal på studietur derovre til januar. Det er rigtigt nok at det tidsmæssigt ikke kan betale sig at rejse så langt for en uge, men I kan måske som vi har gjort fået lov af skolen til at rejse således vi inkluderer weekenden inden og weekenden efter plus lidt ekstra så mener faktisk vi har 11-12 overnatninger derovre. Nu ved jeg ik hva jeres budget ligger på pr. mand, men I kan i hvert fald spare en masse ved at rejse fra Hamborg som vi gør og derfor ikke betaler en masse penge til et rejseselskab. Derudover så er hotelpriserne på Cuba steget med 80% i den kommende sæson i forhold til forrige. Det kan anbefales at opsøge private pensioner omkring Havana hvor det koster ca. 80 pr. dag pr. mand og det er inklusiv morgenmad, rengøring og tøjvask endda!

Samlet set mener jeg vi betaler pr. mand 8000 kr., hvilket inkluderer transport tur/retur til Hamborg lufthavn, flybilletter, visum, rejse- og afbestillingsforsikring, hotelophold de første 2 nætter i Havana (lovpligtigt), ophold på privat pensionat med de ovenfor nævnte goder. Det eneste vi selv skal betale herudover er lommepenge samt de anbefalede vaccinationer (stivkrampe/difteri, hepatitis A, Gul Feber). Det skal lige siges at der i de 8000 pr. mand er indregnet et beløb vi hver især betaler for en dansk guide som er bosat på Cuba samt ture han arrangerer for os, og vi betaler i de 8000 også for den underviser vi tager med. Nu ved jeg ikke lige hvilke regler der gælder for jer, men vil da mene I ku spare nogle af de penge vi giver da skolen vel betaler for jeres lærere? Det er jo ulempen for os på en videregående uddannelse at hvis vi vil afsted på studietur skal der bruges penge på underviserens rejse samt kravene til det faglige indhold på rejsen.

Det er ikke mig selv der formidler kontakter derovre så det kan jeg ikke hjælpe så meget med. Men hvis det har interesse kan jeg måske fremskaffe kontaktoplysninger på ham danskeren derovre som har hjulpet os meget med at stykke turen sammen og er kommet med gode råd til hvordan man sparer penge.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Og så brokker i jer over at i skal betale 500 kr til papir. Men i vil gerne give 8000 for en studietur o_0
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Amsterdam er også en fed by. Der tror jeg også min tur næste år går forbi. Nok den bedste by jeg endnu har besøgt.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

odder skrev:Amsterdam er også en fed by. Der tror jeg også min tur næste år går forbi. Nok den bedste by jeg endnu har besøgt.
Men der snakker de ikke lige spansk jo :D
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
LeFreak
Geografisk sted: Rundt om hjørnet

Indlæg af LeFreak »

Down1 skrev:Og så brokker i jer over at i skal betale 500 kr til papir
Øhh...næ, ik rigtig
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

LeFreak
Lyder meget fornuftigt, vil vende det med andre og evt. tage kontakt hvis det skulle være :)

- Tak
Besvar