NTFS - FAT/FAT32
Redaktør: Moderators
NTFS - FAT/FAT32
Er der nogen, som ved, om man kan konventere til FAT eller FAT32 fra NTFS, ved hjælp af CMD eller andet, så man ikke skal formatere disken?(:
BetteMand Out..
-
Bobo-Denmark
- Geografisk sted: Mælkevejen, Jorden
Der er flere ting i det. Du har heller ikke mulighed for at lave partitioner større end 32gb. Som tidligere nævnt, så har du ikke mulighed for at have filer over 4gb.
Må jeg gætte på, at du har købt en MacBook og vil nu have en extern disk til at fungere for både din bærbare og din windows computer?
Jeg kan iøvrigt fortælle dig, at det du ønsker næppe er muligt uden en formatering samt diverse partitioner.
Må jeg gætte på, at du har købt en MacBook og vil nu have en extern disk til at fungere for både din bærbare og din windows computer?
Jeg kan iøvrigt fortælle dig, at det du ønsker næppe er muligt uden en formatering samt diverse partitioner.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Jeg ved ikke om jeg husker meget forkert, men er det ikke filer på over 4GB der ikke kan lægges på disken?dwr skrev:Der er flere ting i det. Du har heller ikke mulighed for at lave partitioner større end 32gb. Som tidligere nævnt, så har du ikke mulighed for at have filer over 4gb.
Mener at kunne have udpakket en masse mindre RAR-filer som allerede lå på min FAT32 disk, til en stor iso som fyldte mere end 4GB
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?-
Bobo-Denmark
-
Bobo-Denmark
Det er helt korrekt husket.. Du kan sagtens have flere filer i en mappe, som så tilsammen fylder mere end de der 4 gb.. Det er enkelt-stående filer, på over 4 gb, som ikke kan håndteres af en harddisk formatteret i andet end NTFSmimic skrev: Jeg ved ikke om jeg husker meget forkert, men er det ikke filer på over 4GB der ikke kan lægges på disken?
Mener at kunne have udpakket en masse mindre RAR-filer som allerede lå på min FAT32 disk, til en stor iso som fyldte mere end 4GB
Mvh
Bobo-Denmark
Bobo-Denmark
FAT32s maksstørrelse er kun begrænset i Windows styresystemer. En FAT32 disk der er leveret således fra fabrikken kan sagtens læses og formateres under Windows. Det er når man selv partitionerer, det kommer til at knibe.
Ellers kan man sagtens få OS X til at læse NTFS, uden problemer, og NTFS er for Windows-brugere langt bedre et filsystem.
Ellers kan man sagtens få OS X til at læse NTFS, uden problemer, og NTFS er for Windows-brugere langt bedre et filsystem.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright