Backup fra Nokia telefon til Sony Ericsson

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Backup fra Nokia telefon til Sony Ericsson

Indlæg af amh »

Jeg har lige investeret i en ny tlf, da den gamle ikke kunne reddes. Denne gang ville jeg prøve en Sony Ericsson og valget faldt på en W 760i. problemet er bare at alle mine kontakter mv. ligger som backup fra Nokia PCsuite som gemmer filerne som .nbu Sony Ericsson kan åbenbart i deres PCsuite tage .dbk filer.... Så hvordan får jeg konverteret .nbu til .dbk, eller får hevet data'erne ud af .nbu filen så jeg kan lægge dem over på min nye Sony Ericsson ??
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Med mindre du kan synkronisere dine kontakter fra Nokia med PC Suite over i Outlook på din computer og tilbage igen med f.eks. sony ericsson pc suite kan det vidst ikke gøres på en nem måde.

Du kan åbne din .nbu fil i f.eks. Noki. (http://www.nokisoft.com/) og hive dine kontakter ud den vej men er ikke sikker på der er en nem måde at få dem over på din sony ericsson. Noki er desværre ikke freeware.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Har lige testet med Noki, som kunne skaffe vcard filer som MyPhoneExplorer lagde over på telefonen, desværre kun 10 kontakter.... så mangler en fuld version som så sikkert vil overfører alle kontakter...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Sorry 50 kontakter er det.... problemet er jeg har 395 tlf. numre... (ja utroligt nok...)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Kan godt være det lyder tosset, men burde man ikke kunne overføre fra den ene til den anden, via bluetooth eller IR ??
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Liquid^
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Hvis du overfører via bluetooth bliver det vidst noget rod da de man kan have forskellige numre, e-mail adresser osv. og det kan vidst ikke medtages over bluetooth. I hvert fald ikke ved send alle via bluetooth. Måske ved en enkelt kontakt har dog aldrig prøvet.
Liquid^
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

395 numre skal da bare gøres på 8 forskellige computere med Noki. Det er vidst lige den bedste løsning jeg kan komme med, med mindre du vil betale for programmet :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Importer kontakterne til Outlook og overfør dem derfra til din SonyEricsson. Kan det lade sig gøre?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Telefonen er så fucked at den ikke engang vil åbne kontakter i Nokia PCsuite...... Men jeg fik overført kontakterne til microSD kortet som sidder i, på en eller anden måde og fik så taget det ud og kørt over direkte igennem MyPhoneExplorer..... Så nu er alle numrene der .... Så er det bare lige alle billederne som også kunne være sjovt og have på den nye.....
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Kan det passe at der ikke findes et program som kan synkroniserer kontakter fra Nokia til S/E og omvendt?! Har lige fået min gamle tlf. retur fra rep. så nu ville jeg gerne have alle kontakterne fra S/E telefonen over på Nokiaen.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

amh skrev:Kan det passe at der ikke findes et program som kan synkroniserer kontakter fra Nokia til S/E og omvendt?! Har lige fået min gamle tlf. retur fra rep. så nu ville jeg gerne have alle kontakterne fra S/E telefonen over på Nokiaen.
zyb.com ?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

ja ville også umiddelbart være mit forslag.. Zyb.com
Zivago

Indlæg af Zivago »

Øh.
Kan du ikke bare kopiere / flytte dine 395 telefonnumre fra tlf. hukommelse til sim kort - så kan du isætte kortet i den nye telefon, og kopiere dem over i den nye telefon hukommelse. (hvis du da ikke bare sætte telefonen til at hente og gemme tlf. numre osv. fra simkortet.)

Det har jeg da gjort alle de gange jeg har skiftet mobil - ligemeget hvad fabrikatet var. Det har da altid virket.

Zivago
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Jeg kan kun gemme op til 95 kontakter på mit simkort... og hvis man kopierer dem på telefonen og kopierer dem på simkortet viser den kontakterne dobbelt?
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Så kan du gemme 95 kontakter af gangen fra den gamle telefons hukommelse, over på simkortet. Når du sætter simkortet i den nye telefon, kopierer du dem over i den telefons hukommelse, sætter derefter kortet i den gamle telefon og starter forfra. Og så sætter du den nye telefon til kun at vise kontakter fra telefonhukommelsen, når alle numrene er lagt over.

Sværere er det vel ikke?
Billede
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Det tager sin tid. Nu tænker jeg mere med at det burde være muligt at kunne via comnputeren at overfører fra den ene til den anden...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jovist tager det tid men spørgsmålet er hvad der er hurtigst? At lede efter en "let" løsning, eller gøre det god gammeldags manér. Mit bud er du ville være et godt stykke med kopieringen allerede nu.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Zivago

Indlæg af Zivago »

amh skrev:Jeg kan kun gemme op til 95 kontakter på mit simkort... og hvis man kopierer dem på telefonen og kopierer dem på simkortet viser den kontakterne dobbelt?
Hvis den viser dine kontaktpersoner dobbelt, så er det fordi du skal sætte telefonen til KUN at hente kontakter på sim kort ELLER telefonhukommelse.
Som standard er telefonen sansynligvis sat til at vise kontakter fra begge hukommelser. (Det har mine i hvertfald altid været). Og så er det jo ganske logisk, at du får "dobbelt visning" - når du både har kontakterne på sim kortet og selve telefonen.
Det tager ikke mange minutter, at kopiere numrerne over.Heller ikke når du bliver nød til at gøre det af flere gange. I den tid du har brugt på at finde en anden løsning, har du kunnet flytte dine numre rigtigt mange gange.
:)
Zivago
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Problemet med simkort måden er at simkortet ikke kan håndtere at folk har flere telefon nr så hvis man feks har personer med både arbejds, privat mobil og hjemme nr på, så får man 3 x samme person på simkortet, derfor er det en besværlig måde.

Til info, gamle simkort kan indeholde 100 nr og nye kan indeholde 150 nr så vidt jeg husker.

Jeg vil nok også sige at zyb.com er langt den letteste måde at gøre det på.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Ved ikke hvor jeg fandt info men nu er der vidst plads til 500 kontakt personer stod der i noget Usim...
Besvar