Backup fra Nokia telefon til Sony Ericsson
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Backup fra Nokia telefon til Sony Ericsson
Jeg har lige investeret i en ny tlf, da den gamle ikke kunne reddes. Denne gang ville jeg prøve en Sony Ericsson og valget faldt på en W 760i. problemet er bare at alle mine kontakter mv. ligger som backup fra Nokia PCsuite som gemmer filerne som .nbu Sony Ericsson kan åbenbart i deres PCsuite tage .dbk filer.... Så hvordan får jeg konverteret .nbu til .dbk, eller får hevet data'erne ud af .nbu filen så jeg kan lægge dem over på min nye Sony Ericsson ??
Med mindre du kan synkronisere dine kontakter fra Nokia med PC Suite over i Outlook på din computer og tilbage igen med f.eks. sony ericsson pc suite kan det vidst ikke gøres på en nem måde.
Du kan åbne din .nbu fil i f.eks. Noki. (http://www.nokisoft.com/) og hive dine kontakter ud den vej men er ikke sikker på der er en nem måde at få dem over på din sony ericsson. Noki er desværre ikke freeware.
Du kan åbne din .nbu fil i f.eks. Noki. (http://www.nokisoft.com/) og hive dine kontakter ud den vej men er ikke sikker på der er en nem måde at få dem over på din sony ericsson. Noki er desværre ikke freeware.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Kan godt være det lyder tosset, men burde man ikke kunne overføre fra den ene til den anden, via bluetooth eller IR ??
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Importer kontakterne til Outlook og overfør dem derfra til din SonyEricsson. Kan det lade sig gøre?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Telefonen er så fucked at den ikke engang vil åbne kontakter i Nokia PCsuite...... Men jeg fik overført kontakterne til microSD kortet som sidder i, på en eller anden måde og fik så taget det ud og kørt over direkte igennem MyPhoneExplorer..... Så nu er alle numrene der .... Så er det bare lige alle billederne som også kunne være sjovt og have på den nye.....
zyb.com ?amh skrev:Kan det passe at der ikke findes et program som kan synkroniserer kontakter fra Nokia til S/E og omvendt?! Har lige fået min gamle tlf. retur fra rep. så nu ville jeg gerne have alle kontakterne fra S/E telefonen over på Nokiaen.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Øh.
Kan du ikke bare kopiere / flytte dine 395 telefonnumre fra tlf. hukommelse til sim kort - så kan du isætte kortet i den nye telefon, og kopiere dem over i den nye telefon hukommelse. (hvis du da ikke bare sætte telefonen til at hente og gemme tlf. numre osv. fra simkortet.)
Det har jeg da gjort alle de gange jeg har skiftet mobil - ligemeget hvad fabrikatet var. Det har da altid virket.
Zivago
Kan du ikke bare kopiere / flytte dine 395 telefonnumre fra tlf. hukommelse til sim kort - så kan du isætte kortet i den nye telefon, og kopiere dem over i den nye telefon hukommelse. (hvis du da ikke bare sætte telefonen til at hente og gemme tlf. numre osv. fra simkortet.)
Det har jeg da gjort alle de gange jeg har skiftet mobil - ligemeget hvad fabrikatet var. Det har da altid virket.
Zivago
Så kan du gemme 95 kontakter af gangen fra den gamle telefons hukommelse, over på simkortet. Når du sætter simkortet i den nye telefon, kopierer du dem over i den telefons hukommelse, sætter derefter kortet i den gamle telefon og starter forfra. Og så sætter du den nye telefon til kun at vise kontakter fra telefonhukommelsen, når alle numrene er lagt over.
Sværere er det vel ikke?
Sværere er det vel ikke?
Jovist tager det tid men spørgsmålet er hvad der er hurtigst? At lede efter en "let" løsning, eller gøre det god gammeldags manér. Mit bud er du ville være et godt stykke med kopieringen allerede nu.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Hvis den viser dine kontaktpersoner dobbelt, så er det fordi du skal sætte telefonen til KUN at hente kontakter på sim kort ELLER telefonhukommelse.amh skrev:Jeg kan kun gemme op til 95 kontakter på mit simkort... og hvis man kopierer dem på telefonen og kopierer dem på simkortet viser den kontakterne dobbelt?
Som standard er telefonen sansynligvis sat til at vise kontakter fra begge hukommelser. (Det har mine i hvertfald altid været). Og så er det jo ganske logisk, at du får "dobbelt visning" - når du både har kontakterne på sim kortet og selve telefonen.
Det tager ikke mange minutter, at kopiere numrerne over.Heller ikke når du bliver nød til at gøre det af flere gange. I den tid du har brugt på at finde en anden løsning, har du kunnet flytte dine numre rigtigt mange gange.
Zivago
Problemet med simkort måden er at simkortet ikke kan håndtere at folk har flere telefon nr så hvis man feks har personer med både arbejds, privat mobil og hjemme nr på, så får man 3 x samme person på simkortet, derfor er det en besværlig måde.
Til info, gamle simkort kan indeholde 100 nr og nye kan indeholde 150 nr så vidt jeg husker.
Jeg vil nok også sige at zyb.com er langt den letteste måde at gøre det på.
Til info, gamle simkort kan indeholde 100 nr og nye kan indeholde 150 nr så vidt jeg husker.
Jeg vil nok også sige at zyb.com er langt den letteste måde at gøre det på.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us