Nå men i hvert fald så har deres STR-DA2400ES fået supergode anmeldelser. Især musik-gengivelse er eksperterne ret glade for den. (
Link). Den koster ca. 5.500,- kr.
Dertil kommer så højtalere, men min erfaring er at de samlede systemer ikke er blandt de bedste - i hvert fald ikke til en pris under 8.000,- . Det er måske lidt billigere, men kan man smide et par tusinde kr. mere oveni, så giver det også et langt bedre resultat. Så har man råd til det, er det klart min anbefaling.
Jeg er lidt sløv på højtalermarkedet, da jeg ikke rigtig har gidet følge med siden jeg købte mine nuværende, der forhåbentligt følger mig en del år endnu.
Nu ved du det sikkert allerede, men når du er på udkig så lad være med at kigge efter hvor mange watt bæstet kan krænge ud... En god lyd kommer ikke gennem watt, men 17.000 andre faktorer. Det er en typisk fejl når folk køber hi-fi synes jeg. Og desuden selekter efter det primære formål. Film-setup og musik-setup er langt fra det samme. Skal begge dele gå op i en højere enhed, så koster det ligeledes lige de flere penge og forskellige indstillinger på recieveren + den eventuelle effekt-forstærker, jeg så gerne selv vil have når jeg bliver multimangemillionær.