Sony Sorroundsystem

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Sony Sorroundsystem

Indlæg af amh »

Hej!

Er der nogle her inde som kan anbefale et godt Sony Sorroundsystem? Gerne 5.1 kanals og gerne med søjle højttalere, og en fornuftig pris :)

Grunden til det skal være Sony, er at mit tv også er Sony, og at de på den måde kan arbejde sammen. Og så gør det jo heller ikke noget at det er af samme mærke.

På forhånd tak.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Som sådan er det jo bare recieveren, der skal være Sony for at det kan arbejde sammen :)

Men hvorfor "kun" 5.1 kanal? I tilfælde af Blu-Ray, så kan du jo udnytte 7.1 kanal.

Desuden er 5.1 kanal vist også det mindste for at kunne kalde det surround, bare lidt flueknepperi fra min side :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nå men i hvert fald så har deres STR-DA2400ES fået supergode anmeldelser. Især musik-gengivelse er eksperterne ret glade for den. (Link). Den koster ca. 5.500,- kr.

Dertil kommer så højtalere, men min erfaring er at de samlede systemer ikke er blandt de bedste - i hvert fald ikke til en pris under 8.000,- . Det er måske lidt billigere, men kan man smide et par tusinde kr. mere oveni, så giver det også et langt bedre resultat. Så har man råd til det, er det klart min anbefaling.

Jeg er lidt sløv på højtalermarkedet, da jeg ikke rigtig har gidet følge med siden jeg købte mine nuværende, der forhåbentligt følger mig en del år endnu.

Nu ved du det sikkert allerede, men når du er på udkig så lad være med at kigge efter hvor mange watt bæstet kan krænge ud... En god lyd kommer ikke gennem watt, men 17.000 andre faktorer. Det er en typisk fejl når folk køber hi-fi synes jeg. Og desuden selekter efter det primære formål. Film-setup og musik-setup er langt fra det samme. Skal begge dele gå op i en højere enhed, så koster det ligeledes lige de flere penge og forskellige indstillinger på recieveren + den eventuelle effekt-forstærker, jeg så gerne selv vil have når jeg bliver multimangemillionær.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Tak for det QzL. Men ja min første tanke var også en reciver og så nogle gode højttalere til, men det bliver for dyrt, til hvad jeg har af gysser lige pt. Så derfor ville jeg bare have et samlet sæt, som har fået gode anmeldelser og spiller godt af et samlet sæt. Lyden behøves ikke være den bedste af den bedste men gerne god hvis man kan sige det sådan...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hmm hvad er budgettet?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Ca 3000 gode danske kroner - kommer også an på hvad jeg kan få det hjem til igennem butikken, nu her inden jeg er færdig udlært :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Nå, jeg faldt over dette:

http://www.sony.dk/product/hcs-surround ... nicalSpecs

Jeg tror det bliver dette, nu skal jeg lige høre det spille først..
Besvar