Jeg vil også foreslå en Dell. Dog mener jeg ikke du får en desideret "gaming-bærbar" til ret meget under 10.000,- hvorfor du nok må skyde en hvid pil efter XPS-serien. Jeg forstår det således at når du har en stationær, så er din prioritet også at det netop skal være en let-medbringelig bærbar. Derfor synes jeg at du maksimum skal købe en pc med 15,4" skærm.
Dell Inspiration er gode studie-pc'er. De ligger i prislejet op til 5.000, hvis jeg ikke husker meget galt.
Ellers er der Lenovo, jeg evig og altid anbefaler. 3000-serien fra deres Value Line er ganske glimrende og fremragende.
Endivdere er der inden for Lenovo ThinkPad SL og R-serien. Sidstnævnte er dem jeg ser som de bedste computere i prisklassen under eller omkring 6.000 kr. Her kan man så bande sig langt ind i Helvede over at vi bor i et afgiftsramt land på elektronikudstyr. I USA koster en Lenovo ThinkPad T500 fra $400 og op. T-serien er det absolutte flagskib inden for ThinkPad-serierne, (samt bærbare computere generelt, efter min mening. Hvorfor jeg selv har en T61p)
Lenovo har desuden en serie kaldet IdeaPad. Den oprindelige var en netbook (har du overvejet en sådan, for så får du en klar anbefaling af S10s fra Lenovo - jeg køber selv en i dette år forhåbentligt, samt Dell Inspiration Mini - begge erhverves for ca 3.000 kr hos en fysisk forhandler). Y-serien kan være lidt tricky at finde information om, så du kan læse mere om det
her.
Jeg har ikke den store fidus til Zepto, da mit indtryk er at kvaliteten af computerne er yderst tvivlsomme når hardwaren ikke er udvalgt efter, hvilke producenter, der passer godt sammen, men i stedet blot se på umiddelbar styrke på kort sigt. Omvendt er der mange, der er superglade for sine Zepto-computere, så det er måske bare mig, der er krukket
Hold dig væk fra HP og Acer. I den prisklasse har du kun betalt for det logo og plastik maskinerne er lavet i og de sjusker virkelig med produkterne i den billige ende. Acer gør det generelt over hele linjen mens en HP til +9.000,- kr. er en fantastisk maskine.