Nu skal der invisteres i en bærbar.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Giimpen
Geografisk sted: Næstved

Nu skal der invisteres i en bærbar.

Indlæg af Giimpen »

Hej CA'ers.

Nu står jeg her og skal invistere i en bærbar.
Den skal ikk bruges til noget vildt specielt, bare lidt surfing + lidt gaming. (dog ikke det helt store)
Og igen - har den stationære til gaming, så altså ikke det vilde..
den skal bare ligge et sted mellem 3000-4000 - helst..
(må dog godt overskride de 4000, men altså, det er ikke det helt vilde jeg er ude efter, og bare kom med nogle forslag!)

nogen anbefalinger? ;)

-Giimpen
Make love not war - Condoms are cheaper than guns!
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg fik en Dell for lidt tid siden, da de tillod en kombination af tilbud. Har ikke set prisen så god siden (eller før), men de har ok bærbare i det prisleje du ønsker (Inspiron serien http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=da&s=dhs). Jeg syntes jeg checkede fint rundt og det generelle var at Dell var lidt billigere end de fleste, og det skyldes jo nok at de ikke har deres produkter stående i butikker verden rundt - ligesom Toshiba, HP osv.

Aldi havde også et knaldtilbud (17", 3 GB ram, core2, 300 GB HD, Blu-ray osv for 5000) men det er nok ude nu. Kan ellers være værd at holde øje der

Tja, ellers kan du holde øje med Føtex/Bilka. De har som regel ok priser på HP o. lign. - men prøv at sammenligne dem med Dell ;)

(I den anden ende af budgettet tilbyder Toshiba denneher seje sag :) http://www.engadget.com/2009/05/14/tosh ... 512gb-ssd/ )
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg vil også foreslå en Dell. Dog mener jeg ikke du får en desideret "gaming-bærbar" til ret meget under 10.000,- hvorfor du nok må skyde en hvid pil efter XPS-serien. Jeg forstår det således at når du har en stationær, så er din prioritet også at det netop skal være en let-medbringelig bærbar. Derfor synes jeg at du maksimum skal købe en pc med 15,4" skærm.

Dell Inspiration er gode studie-pc'er. De ligger i prislejet op til 5.000, hvis jeg ikke husker meget galt.

Ellers er der Lenovo, jeg evig og altid anbefaler. 3000-serien fra deres Value Line er ganske glimrende og fremragende.

Endivdere er der inden for Lenovo ThinkPad SL og R-serien. Sidstnævnte er dem jeg ser som de bedste computere i prisklassen under eller omkring 6.000 kr. Her kan man så bande sig langt ind i Helvede over at vi bor i et afgiftsramt land på elektronikudstyr. I USA koster en Lenovo ThinkPad T500 fra $400 og op. T-serien er det absolutte flagskib inden for ThinkPad-serierne, (samt bærbare computere generelt, efter min mening. Hvorfor jeg selv har en T61p)

Lenovo har desuden en serie kaldet IdeaPad. Den oprindelige var en netbook (har du overvejet en sådan, for så får du en klar anbefaling af S10s fra Lenovo - jeg køber selv en i dette år forhåbentligt, samt Dell Inspiration Mini - begge erhverves for ca 3.000 kr hos en fysisk forhandler). Y-serien kan være lidt tricky at finde information om, så du kan læse mere om det her.

Jeg har ikke den store fidus til Zepto, da mit indtryk er at kvaliteten af computerne er yderst tvivlsomme når hardwaren ikke er udvalgt efter, hvilke producenter, der passer godt sammen, men i stedet blot se på umiddelbar styrke på kort sigt. Omvendt er der mange, der er superglade for sine Zepto-computere, så det er måske bare mig, der er krukket :)

Hold dig væk fra HP og Acer. I den prisklasse har du kun betalt for det logo og plastik maskinerne er lavet i og de sjusker virkelig med produkterne i den billige ende. Acer gør det generelt over hele linjen mens en HP til +9.000,- kr. er en fantastisk maskine.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Giimpen
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Giimpen »

vil da ta' et kig på Lenovo, Dell og holde øje i bilka, aldi.. ;)

tusind tak indtil videre ..
Make love not war - Condoms are cheaper than guns!
Masch

Indlæg af Masch »

Jeg har selv lige handlet mig en LG. Min fætter og hans kæreste har begge LG og har ikke oplevet de mindste problemer med deres - det gjorde de med deres forhenværende HP.

Indtil videre er jeg super glad for min!
mammut

Indlæg af mammut »

Har i nogen erfaringer med service osv. hvis i har købt en bærbar i bilka/føtex eller lignende?

Jeg tænker på om hvis den går i stykker eller noget er servicen så i orden?
Ged
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg ved det tog Zlinky ret lang tid og en noget knotten mig, der brokkede sig yderst bestemt i informationen i Bilka, før han fik sin computer tilbage... Men ofte tror jeg faktisk servicen i Bilka er ganske iorden. Der er ikke så meget pjank, og jeg har opfattelsen af, at deres filosofi er hellere kunden får ret end at bruge unødvendig tid på administration.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar