Hej alle sammen
Jeg står og skal have fat i en UPS men jeg har ikke så meget kenskab til dem. Så derfor hører jeg da lige herinde
Har ladet mig fortælle at APC er en ganske udemærket en.
Det den skal kunne er at sende et shutdown request til serveren (2003server)
Batteri tid er ligegyldigt dog skal den kunne holde strøm til at den når at slukke ned hvis der skulle være afbrud.
Den skal kunne tage en 500 watt.
Nogen der kan hjælpe?
UPS Backup hjælp
Redaktør: Moderators
Re: UPS Backup hjælp
Du kan evt give deres udemærket ups selector et forsøg:
http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm
Du kan evt kigge nærmer på den her model:
APC BACK-UPS HS 500VA 230V
Mindre kan sikkert også gøre det, men så har du da lidt fremtidssikret udstyr.
Mit forslag er baseret ud fra at det kun er server der er sat på ups, altså at du ikke også knalder skærm/printer osv på den.
http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm
Du kan evt kigge nærmer på den her model:
APC BACK-UPS HS 500VA 230V
Mindre kan sikkert også gøre det, men så har du da lidt fremtidssikret udstyr.
Mit forslag er baseret ud fra at det kun er server der er sat på ups, altså at du ikke også knalder skærm/printer osv på den.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

Jeg har prøvet deres selector men ved ik om det er en standart ting at når der er strøm svigt at den så sender UPS en shutdown command?
Det er faktisk den vigtigste ting. For der er sjældent folk der hvor den står og en UPS er jo ik meget værd hvis ik den selv sørger for at slukke selv.
Du har helt ret Dominator, det er kun server skærmen bliver bare sat i væggen og slukket alligevel.
Det er faktisk den vigtigste ting. For der er sjældent folk der hvor den står og en UPS er jo ik meget værd hvis ik den selv sørger for at slukke selv.
Du har helt ret Dominator, det er kun server skærmen bliver bare sat i væggen og slukket alligevel.
Det burde være standard på alle enheder, det forgår normalt via enten serielt eller usb kabel og noget software på serveren.Hoopstar skrev:Jeg har prøvet deres selector men ved ik om det er en standart ting at når der er strøm svigt at den så sender UPS en shutdown command?
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

Okay tak for hjælpen.. så må jeg vist hellere få bestilt mig en.