UPS Backup hjælp

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Hoopstar

UPS Backup hjælp

Indlæg af Hoopstar »

Hej alle sammen

Jeg står og skal have fat i en UPS men jeg har ikke så meget kenskab til dem. Så derfor hører jeg da lige herinde

Har ladet mig fortælle at APC er en ganske udemærket en.
Det den skal kunne er at sende et shutdown request til serveren (2003server)
Batteri tid er ligegyldigt dog skal den kunne holde strøm til at den når at slukke ned hvis der skulle være afbrud.
Den skal kunne tage en 500 watt.

Nogen der kan hjælpe?
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: UPS Backup hjælp

Indlæg af DoMiNaToR »

Du kan evt give deres udemærket ups selector et forsøg:

http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm

Du kan evt kigge nærmer på den her model:

APC BACK-UPS HS 500VA 230V

Mindre kan sikkert også gøre det, men så har du da lidt fremtidssikret udstyr.
Mit forslag er baseret ud fra at det kun er server der er sat på ups, altså at du ikke også knalder skærm/printer osv på den.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Jeg har prøvet deres selector men ved ik om det er en standart ting at når der er strøm svigt at den så sender UPS en shutdown command?
Det er faktisk den vigtigste ting. For der er sjældent folk der hvor den står og en UPS er jo ik meget værd hvis ik den selv sørger for at slukke selv.

Du har helt ret Dominator, det er kun server skærmen bliver bare sat i væggen og slukket alligevel.
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Hoopstar skrev:Jeg har prøvet deres selector men ved ik om det er en standart ting at når der er strøm svigt at den så sender UPS en shutdown command?
Det er faktisk den vigtigste ting. For der er sjældent folk der hvor den står og en UPS er jo ik meget værd hvis ik den selv sørger for at slukke selv.
Det burde være standard på alle enheder, det forgår normalt via enten serielt eller usb kabel og noget software på serveren.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Okay tak for hjælpen.. så må jeg vist hellere få bestilt mig en.
Besvar