TDC inet bag router

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
GoingBiG

TDC inet bag router

Indlæg af GoingBiG »

Så fik jeg endelig nyt internet.. Men glæden varede ikke længe :(

Så ville jg sætte min ftp server op, men ingen kan connecte.. Jeg gætter på det er noget med at der skal åbnes nogle porte men hvordan...

Jeg har Windows Xp og sidder bag en LINKSYS router, jeg kan godt finde ud af at komme ind på routerens adresse men kan ik få åbnet nogle porte...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nu var det lidt nemmere, hvis du havde skrevet modelnavnet... kan jo ske der er forskel på Linksys' modeller...

Anyway... Inde på tdc's hjemmeside er der en menu, der hedder "Bredbånd". Under den er der "spørgsmål og svar". Herunder er der igen en der hedder "Tættere på din router". Hvis du læser igennem der, så vil du opdage at der står en forklaring på hvad NAT og port forwarding er.

Det du skal gøre er altså at "port forwarde". Dvs at henvise nogle portnumre til nogle andre porte der er åbne... (sagt på forståeligt dansk)

Så kan du enten søge efter "port forwarding linksys router" på google, og vælge et af de to første link, der er. Eller du kan gøre den lidt nemmere metode... nemlig at vælge nedenstående link. Det er det samme resultat :wink:

http://www.dslwebserver.com/main/fr_ind ... rding.html

Håber det kan hjælpe :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
GoingBiG

Indlæg af GoingBiG »

Oki.. Nu fik jeg i hvert fald åbnet for min ftp server... Der kunne man jo selv vælge hvilken port man vil bruge... Men hvilken port skal bruges for at jeg kan modtage filer over irc?
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

113
Slet mig
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

det kna du ændre i din setting under irc...

jeg har valgt 1024-1050
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Du Kan bare vælge DMZ til din lokal IP så er hele skidtet åben.

Bruger jeg, men hust at få dig en firewall på pc
Besvar