Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Nu var det lidt nemmere, hvis du havde skrevet modelnavnet... kan jo ske der er forskel på Linksys' modeller...
Anyway... Inde på tdc's hjemmeside er der en menu, der hedder "Bredbånd". Under den er der "spørgsmål og svar". Herunder er der igen en der hedder "Tættere på din router". Hvis du læser igennem der, så vil du opdage at der står en forklaring på hvad NAT og port forwarding er.
Det du skal gøre er altså at "port forwarde". Dvs at henvise nogle portnumre til nogle andre porte der er åbne... (sagt på forståeligt dansk)
Så kan du enten søge efter "port forwarding linksys router" på google, og vælge et af de to første link, der er. Eller du kan gøre den lidt nemmere metode... nemlig at vælge nedenstående link. Det er det samme resultat
Oki.. Nu fik jeg i hvert fald åbnet for min ftp server... Der kunne man jo selv vælge hvilken port man vil bruge... Men hvilken port skal bruges for at jeg kan modtage filer over irc?