Trojansk hest eller noget lignende

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Trojansk hest eller noget lignende

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg skriver lige på Zlinky's vegne da han åbenbart ikke kan tage sig sammen til at spørge om hjælp.

Når hans computer starter op, så starter der en masse vinduer af Mozilla og et enkelt af Iexplorer op. De fleste af vinduerne er adresseret til noget ww.w.int3rn3t.net/lc1 , ww.w.int3rn3t.net/c4t og lignende. Linksne starter selvfølgelig med www, men bare for at der ikke lige er nogle der klikker på dem og havner i samme situation som ham den lille her i huset skrev jeg dem sådan. Jeg har fundet frem til hvor disse ligger ("C:\Document And Settings\Zlinky\") men uanset hvordan og hvor ofte jeg sletter dem så kommer de altid tilbage efter opstart af pc'en. Også selvom jeg bruger værktøjer eller sletning manuelt.

Samtidig gør de her systemet ufatteligt langsomt og en konstant upload er igang.

Efter adskillige scanninger med diverse scannere (trojanske, spyware, vira), meget forsigtig redigering i regedit og flere ændringer af msconfig > start, så er problemet her stadig. Det skal nævnes at selvom jeg slår en masse processorer fra i "Start", så starter de alligevel. Nogle af dem kan jeg simpelthen ændre de gange det skal være og alligevel ændrer de sig tilbage igen og starter op med Windows. Også selvom det ikke er de instanser der gør at Windows kan starte ordentligt op.

HiJack This er prøvet, så venligst andre forslag ses helst :wink:

På Forhånd Tak
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Microsoft AntiSpyware?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

mikkel_hansen_99 skrev:Microsoft AntiSpyware?
Har prøvet, fandt intet...
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Har du også prøvet at ændre opstartsindstillingerne i Microsoft AntiSpyware? Der kan du jo "blokere" direkte for den enkelte opstartsproces...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Så ka jeg sgu ikk hjælpe du...
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Ad-Aware SE Professional
Slet mig
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

www.spywarefri.dk er de mest behjælplige folk i verden, ind i deres forum og læs guiden :)
<---------------------------->
§1 I'm always right
Silian^

Eksperten

Indlæg af Silian^ »

Ellers er der jo www.eksperten.dk
mickon

hmm

Indlæg af mickon »

for at være ærlig tror jeg sq qrazy har prøvet det, folkens..

det må være en eller anden vira eller sådan noget, men hvordan man fjerner den er jo så spørgsmålet, hvis du ikke har prøvet det, så AdAwareSE - ellers må zlinky jo have formateret hans computer, medmindre i finder andre alternativer :/
i'm the juggernaut, BITCH!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Har overvejet et indlæg på eksperten.dk men havde ikke så meget tid da jeg skrev herinde.

Ad-aware SE Professional og næsten samtlige programmer på www.spywarefri.dk er prøvet. Og uden hjælp. De finder godt nok fejlen og så beder man om at fikse det. Det hjælper ikke et hak. Min fornemmelse går lidt i retningen af at det er inde i reg-edit der ligger noget og roder. Problemet er her at jeg selv er en mindre dør til at turde fikse, eller gøre forsøget, et sådan problem. Jeg ved der findes programmer til at gøre rent i reg-edit, men da jeg ikke vidste 100% samtlige programmer han havde installeret på computeren, så ville jeg ikke ind og pille ved det.

Iøvrigt er det også ligemeget hvor mange gange man beder den om kun at starte de nødvendige ting op sammen med Windows. Det ignorerer den. Jeg takker for forslagende "so far" og ser gerne frem til flere løsninger :)
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Et forslag, prøv først afinstaller Mozilla Firefox. Så burde du teoretisk set kun have en enkelt pop up, når du starter computeren. (i alle henseener er det mere optimalt end 6 gange websider, når du tænder computeren. Du kan nu installerer en eller anden form for antivirus software, har selv haft rigtigt gode erfaringer med MC Afee, den snupper seriøst meget... Evt. find firewallen og bloker for de pågældende applikationer som sender mega meget upload. Men jeg tror at den sundeste form for kur, hedder formatering af hele lortet og så en kontrol med hvor mange snuskede sider Zlinky drøner ind på :)
MIU
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af MIU »

Tag backup og format c: /q ?
MIU - MMRadio

Buy Your Records !!
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

LeG0lAsDK skrev:Men jeg tror at den sundeste form for kur, hedder formatering af hele lortet og så en kontrol med hvor mange snuskede sider Zlinky drøner ind på :)
Fik noget lort, formaterede, søgte efter crack på google i IE = formatering igen, brugte computeren normalt, og kun på nettet med Firefox, nåede ikke engang at besøge babeindex før den var gal igen.. :?

Sygate firewall kan ik' engang se processen som der uploader.

Jeg har selv taget omgangen:

Adaware
Spybot
HijackThis
ewido security suite
avast! antivirus
Gjort som der blev foreslået i forskellige foraer når man søgte på google.

Den der konstat uploader hedder msnsmgs.exe, og et hurtigt kig på den viser at det ikke er msn messenger, og der er også nogen der siger at det er Windows Messenger, men det kan det ikke være, da Windows Messenger er fjernet fra min computer.

Det andet lort hedder noget med Low Zones, og den er også begyndt at ligge i C:\Documents And Settings\Zlinky\Lokale indstillinger\Tempoary Internet files.

MIU: Aldrig formater ved format c: /q - den fjerner ikke det hele. [/b]
Billede
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Læste godt du skrev at du havde fjernet windows messenger, og ved ikke hvordan du har gjort. Men kunne være det ikke var fjernet helt så prøv evt. at gå ind i kør også skriv:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Så er du ihvertfald sikker på det er helt væk
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

hvor kan man hente microsoft antispyware?

Jeg har prøvet på download.com men så kommer den med alt det windows validation og nej, mit windows er ikke originalt hehe :D
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Microsoft AntiSpyware 1.0.615 Beta:
http://www.softpedia.com/progDownload/M ... 18750.html
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Bandit^

Indlæg af Bandit^ »

Det er vel ikke bare en browser bar der skal deaktivere ?
Bandit^
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

SimonThaMan skrev:Læste godt du skrev at du havde fjernet windows messenger, og ved ikke hvordan du har gjort. Men kunne være det ikke var fjernet helt så prøv evt. at gå ind i kør også skriv:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Så er du ihvertfald sikker på det er helt væk
Tilføj/fjern Windows komponenter.

Bandit: Har ikke nogen...
Billede
Besvar