Nyt mix!

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
Mikkel
Geografisk sted: DK

Nyt mix!

Indlæg af Mikkel »

Ja.... Så kedede jeg mig sgu igen og biksede lidt i Acid Pro, og dette var hvad der kom ud af det...
Et mix på 5m 50s bestående af følgende numre:
Black Eyed Peas - My Humps
The Pussycat Dolls - Don't Cha
Britney Spears - Chaotic
Sugababes - Push The Button
Madonna - Hung Up
Robbie Williams - Tripping
Jon - Popstar
TV-2 - De Første Kærester På Månen

Som I sikkert kan se er det et udpræget pop-mix...

Hent det, hør det, og smid da gerne en kommentar...8)

LINK: http://sendmefile.com/00200228
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Slet ikke dårligt, overgang er meget bradt. Og heller ikke meget lege med sangene.

Tror sådan en ting som et bg loop vil hjælp dig til at start med :-) , og beat er os lidt svinge.

Være ikke bang for at skrive, hvis du skal have lidt hjælp :wink:
Cardio
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Indlæg af Cardio »

Lyder skam godt... men som <b>Dj FreeLoad</b> siger så er overgangen meget bradt men er ellers godt....
Billede

<i>Cardio © 2004 - 2006 All Rights Reserved</i>
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Dj FreeLoad skrev:Tror sådan en ting som et bg loop vil hjælp dig til at start med :-) , og beat er os lidt svinge.
Ja, jeg har godt hørt diverse mixes fra bl.a. Megamixers.com, men jeg kan sgu ikke rigtig finde nogen programmer til at få lavet et BG loop.... :? Ved ikke om du kender nogen?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Reason, FruityLoops, Ejay... Ved ikke med det Ejay (Og ved ikke hvor godt det bliver med FruityLoops) men jeg plejer at bruge Reason.. Ellers kan du vidst downloade loops fra diverse samplesider. Bare google lidt.
BØH
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Ligger du inde med Reason? Kan du smide det op, og hvor meget fylder det?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hej Mikkel.

Jeg har siddet og lyttet lidt til dit mix.
Jeg vil IKKE anbefale dig at bruge et bg-loop som freeload gør. Det har nok mest at gøre med, at jeg personligt er stærkt imod bgloops... De er røvkedelige og ødelægger ofte mixes fordi de bliver ensformige at lytte til og dermed mere bliver baggrundsstøj.

Jeg har selv brugt bgloops en enkel gang eller to og vil ikke anbefale det.

Til gengæld vil jeg foreslå dig:
- Arbejd med dine overgange, da de faktisk er ret gode. Du skal hellere "bygge op" omkring din omgang. Enten med ved at sample eller klip i numrene - ellers kan du bruge lydsamples, så som trommer eller triballer op imod overgangen, så folk nærmest er "forberedt" på en overgang.
- Få "LIV" i dit mix. Skift hurtigt (det gør du allerede), klip lidt frem og tilbage. Evt. Klip små bider af nogle af de andre sange i mixet ind i de andre, så man lige har den der "genkendelse" af et nummer og så er vi tilbage i det nummeret igen - hvis du forstår.
- Pas på med genrene. Det er fint at du mixer forskellige genrer, da det gør mixet mere interessant og lidt sværre at lave - og så rammer du et større publikum. Men sørg for evt. hvis du gør det, at kun mix rnb/rap og så når du mixer et pop/poprock/soul nummer ind, så hold dig i den genre ihvert fald i et stykke tid, da det eller virker difust og forvirrende for lytteren - generelt hold en "rød tråd" ellers mister du overblikket og så bliver det et meget "ubestemt" og lidt amatør-agtigt mix.

Synes du har klaret takter, beatmapping, mastering og alt hvad dertil hører rigtig rigtig godt.

Håber du kan bruge mine tips...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

dwr skrev:Hej Mikkel.

Jeg har siddet og lyttet lidt til dit mix.
Jeg vil IKKE anbefale dig at bruge et bg-loop som freeload gør. Det har nok mest at gøre med, at jeg personligt er stærkt imod bgloops... De er røvkedelige og ødelægger ofte mixes fordi de bliver ensformige at lytte til og dermed mere bliver baggrundsstøj.

Jeg har selv brugt bgloops en enkel gang eller to og vil ikke anbefale det.

Til gengæld vil jeg foreslå dig:
- Arbejd med dine overgange, da de faktisk er ret gode. Du skal hellere "bygge op" omkring din omgang. Enten med ved at sample eller klip i numrene - ellers kan du bruge lydsamples, så som trommer eller triballer op imod overgangen, så folk nærmest er "forberedt" på en overgang.
- Få "LIV" i dit mix. Skift hurtigt (det gør du allerede), klip lidt frem og tilbage. Evt. Klip små bider af nogle af de andre sange i mixet ind i de andre, så man lige har den der "genkendelse" af et nummer og så er vi tilbage i det nummeret igen - hvis du forstår.
- Pas på med genrene. Det er fint at du mixer forskellige genrer, da det gør mixet mere interessant og lidt sværre at lave - og så rammer du et større publikum. Men sørg for evt. hvis du gør det, at kun mix rnb/rap og så når du mixer et pop/poprock/soul nummer ind, så hold dig i den genre ihvert fald i et stykke tid, da det eller virker difust og forvirrende for lytteren - generelt hold en "rød tråd" ellers mister du overblikket og så bliver det et meget "ubestemt" og lidt amatør-agtigt mix.

Synes du har klaret takter, beatmapping, mastering og alt hvad dertil hører rigtig rigtig godt.

Håber du kan bruge mine tips...
Jamen det kunne jeg da i hvert fald, og tak for kommentarene!:D Overgangs-effekten du beskriver vil jeg i hvert fald huske til næste gang - tak for den (og alt det andet også!;))
Men jeg skulle da ellers mene at jeg holder det nogenlunde "rent" i pop-stilen?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Tjoh... Nu er pop jo i sig selv en ret difus beskrivelse, men sådan kort og hurtigt ville jeg kategorisere dem således:

Black Eyed Peas - My Humps (RnB)
The Pussycat Dolls - Don't Cha (RnB)
Britney Spears - Chaotic (Pop/RnB)
Sugababes - Push The Button (Pop)
Madonna - Hung Up (Pop/Disco)
Robbie Williams - Tripping (Pop/(Disco?)) - Er ikke helt sikker på hvad den skal defineres som.
Jon - Popstar (Pop)
TV-2 - De Første Kærester På Månen (Pop-rock)

Men det var også mere generelle guidelines og ikke nødvendigvis lige møntet på det her mix.

"Men jeg skulle da ellers mene at jeg holder det nogenlunde "rent" i pop-stilen?"
Jo, men så er det du skal huske, at pop er en utrolig difus beskrivelse, da "pop" er noget forskellige mange menneskers ører.
Ja vi kan godt blive enige om at stort set ALLE synes Jon, Britney og Sugababes altid vil være pop. Men nogle af dem jeg har skrevet "pop" ved er der sikkert nogen der er uenige i.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

dwr skrev:Tjoh... Nu er pop jo i sig selv en ret difus beskrivelse, men sådan kort og hurtigt ville jeg kategorisere dem således:

Black Eyed Peas - My Humps (RnB)
The Pussycat Dolls - Don't Cha (RnB)
Britney Spears - Chaotic (Pop/RnB)
Sugababes - Push The Button (Pop)
Madonna - Hung Up (Pop/Disco)
Robbie Williams - Tripping (Pop/(Disco?)) - Er ikke helt sikker på hvad den skal defineres som.
Jon - Popstar (Pop)
TV-2 - De Første Kærester På Månen (Pop-rock)

Men det var også mere generelle guidelines og ikke nødvendigvis lige møntet på det her mix.

"Men jeg skulle da ellers mene at jeg holder det nogenlunde "rent" i pop-stilen?"
Jo, men så er det du skal huske, at pop er en utrolig difus beskrivelse, da "pop" er noget forskellige mange menneskers ører.
Ja vi kan godt blive enige om at stort set ALLE synes Jon, Britney og Sugababes altid vil være pop. Men nogle af dem jeg har skrevet "pop" ved er der sikkert nogen der er uenige i.
Ja, det har du selvfølgelig ret i.... Det skal jeg huske... Tak for det hele, dwr... ;) Og jer andre også...
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det var så lidt... :) Du siger bare til - hvis du er heldig kan du fange mig på et tidspunkt, hvor jeg er aktiv på irc, hvilket i øjeblikket er maks. 2-3 timer om ugen i øjeblikket.
Dj FreeLoad
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Hvis det er mikkel kan du tilføj mig på msn, så vil jeg hjælp dig i ACID :)

Find min msn, på min hjemmeside under kontakt. (www.freeload.dk)
Dj FreeLoad
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

dwr worte
Jeg vil IKKE anbefale dig at bruge et bg-loop som freeload gør.
Jeg bruger ikke selv, bg loops. Kun til mine weekends mix til radio osv. Men det en god start hvor det kan hjælp lidt. Og ja bg loop bliver for kedelig at hører på. Men der så mange måder at gøre det på.... :)
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Hey Mikkel.

Tænkte jeg lige ville smide lidt feedback / kommentarer om dit mix.

Mini-mix. Det er det i bogstaveligste forstand. Lidt synd IMO kan godt lide hvor man kan kaste det på anlægget derhjemme og så se sig underholdt i længere tid. Hvis du havde ramt 12-15 mins havde det været bedre. Men de korte dem skal der også være plads til :)

Du lægger ud med Black Eyed Peas - My Humps som er et af de langsommere nummre. Ok nummer. Let genkendeligt. Overgangen er sådan set ok, at du bruger det langsomme scratch fra Don't Cha men jeg kunne godt have tænkt mig du havde brugt ihvertfald 1 vers og måske et omkvæd mere fra My Humps.
Britney Spears - Chaotic passer mester godt ind i Don't Cha. Den flabede basun lyd fader godt over fra Don't Cha. Igen synes jeg det er ærgeligt at du ikke lader nummere løbe lidt længere.
Overgangen fra Chaotic til Sugababes - Push The Button er tilgengæld lidt ærgelig. Du rammer beatet fint men Push the Button er en tand for hurtig IMO til at den kan bruges til Chaotic. Det gør at Push the Button mister sin gnist. Synd for Push the Button er suverænt til at få gang i et dansegulv.
Kan det passe at Push the Button er i en dårligere kvalitet end de andre numre du har brugt? Sidder med høretelefoner på derfor jeg lagde mærke til det tror jeg. På et stort anlæg med 120 dB er det sikkert lige meget ;)
Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om overgangen til Madonna - Hung Up.. Den er kort. Sad og tænkte på den video edit der findes af nummeret. Der bruger de ca. 3/4 dele henne i sangen Abba samplet hvor de først tager hele nummeret "ned" og så bygger det op. Denne sample kunne du eventuelt godt have brugt 20-30 seks før du skiftede helt over. Bare for at lave en lille teaser til hvad du "nu fisker frem fra hatten"
Fra Madonna - Hung Up til Robbie Williams - Tripping er det ligesom med fra My Humps til Don't Cha. Ok men du skulle have brugt mere af Hung up :D
Lige omvendt af hvad der skete for Push Button så bliver stakkels Jon klemt mellem beatene. De banker afsted og han når knapt at synge "are you happy" før han er færdig med "your life". Og with måtte han springe over ;) :)
TV-2 - De Første Kærester På Månen er et snack nummer.

Tror alt i alt at hvis du stod på det lokale diskotek og smed de her overgange afsted er der ikke en skid der ville lægge mærke til det.

Der er basis for et rigtig godt mix.
Hvis jeg var dig ville jeg satse mere på at lade numrene køre lidt længere og så lave længere overgange. Nogle hvor du veksler lidt mellem numrene frem og tilbage, måske putter en sample fra et andet nummer end bare for at jonglere lidt med musikken. Eller som sagt før. Snuppe et sample eller flere og så proppe dem ind hist og pist et stykke tid før det egentlige mix begynder.

Håber det kan bruges til noget. Har prøvet at give konstruktiv kritik (for første gang her på boardet), det er bestemt ikke ment som en nedsabling! :D
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Zster skrev:Hey Mikkel.

Tænkte jeg lige ville smide lidt feedback / kommentarer om dit mix.

Mini-mix. Det er det i bogstaveligste forstand. Lidt synd IMO kan godt lide hvor man kan kaste det på anlægget derhjemme og så se sig underholdt i længere tid. Hvis du havde ramt 12-15 mins havde det været bedre. Men de korte dem skal der også være plads til :)

Du lægger ud med Black Eyed Peas - My Humps som er et af de langsommere nummre. Ok nummer. Let genkendeligt. Overgangen er sådan set ok, at du bruger det langsomme scratch fra Don't Cha men jeg kunne godt have tænkt mig du havde brugt ihvertfald 1 vers og måske et omkvæd mere fra My Humps.
Britney Spears - Chaotic passer mester godt ind i Don't Cha. Den flabede basun lyd fader godt over fra Don't Cha. Igen synes jeg det er ærgeligt at du ikke lader nummere løbe lidt længere.
Overgangen fra Chaotic til Sugababes - Push The Button er tilgengæld lidt ærgelig. Du rammer beatet fint men Push the Button er en tand for hurtig IMO til at den kan bruges til Chaotic. Det gør at Push the Button mister sin gnist. Synd for Push the Button er suverænt til at få gang i et dansegulv.
Kan det passe at Push the Button er i en dårligere kvalitet end de andre numre du har brugt? Sidder med høretelefoner på derfor jeg lagde mærke til det tror jeg. På et stort anlæg med 120 dB er det sikkert lige meget ;)
Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om overgangen til Madonna - Hung Up.. Den er kort. Sad og tænkte på den video edit der findes af nummeret. Der bruger de ca. 3/4 dele henne i sangen Abba samplet hvor de først tager hele nummeret "ned" og så bygger det op. Denne sample kunne du eventuelt godt have brugt 20-30 seks før du skiftede helt over. Bare for at lave en lille teaser til hvad du "nu fisker frem fra hatten"
Fra Madonna - Hung Up til Robbie Williams - Tripping er det ligesom med fra My Humps til Don't Cha. Ok men du skulle have brugt mere af Hung up :D
Lige omvendt af hvad der skete for Push Button så bliver stakkels Jon klemt mellem beatene. De banker afsted og han når knapt at synge "are you happy" før han er færdig med "your life". Og with måtte han springe over ;) :)
TV-2 - De Første Kærester På Månen er et snack nummer.

Tror alt i alt at hvis du stod på det lokale diskotek og smed de her overgange afsted er der ikke en skid der ville lægge mærke til det.
Tak for kommentarerne, dem vil jeg huske næste gang jeg kaster mig ud i det!:D
Zster skrev:Der er basis for et rigtig godt mix.
Hvis jeg var dig ville jeg satse mere på at lade numrene køre lidt længere og så lave længere overgange. Nogle hvor du veksler lidt mellem numrene frem og tilbage, måske putter en sample fra et andet nummer end bare for at jonglere lidt med musikken. Eller som sagt før. Snuppe et sample eller flere og så proppe dem ind hist og pist et stykke tid før det egentlige mix begynder.

Håber det kan bruges til noget. Har prøvet at give konstruktiv kritik (for første gang her på boardet), det er bestemt ikke ment som en nedsabling! :D
Det var også det dwr skrev, så ja, det vil jeg også huske næste gang... Tak for det hele... ;)
Besvar