LAN HJÆLP SOS

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
shevadk
Geografisk sted: Randers

LAN HJÆLP SOS

Indlæg af shevadk »

Vi sidder et par stykker til LAN men vi kan ikke finde hinandens pc'er... vi kan alle hver især komme på nettet... vi har prøvet alt.... SOS
SOS SOS
La Onorata Societá = Chart Attack
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

Vær sikker på arbejdsgruppen er den samme hos jer alle. Dernæst husk at dele filer, gå ind i denne computer, højreklip på jeres drev og vælg deling.

Så burde det virke. Der kan være meget andet galt, men udfra de sparsomme oplysninger kan jeg ikke hjælpe mere.

Dog synes jeg det er meget charmerende at du skriver SOS i din overskrift, som om du ville få hurtigere hjælp af den grund. Folk hjælper hvis de kan, og ellers ikke. Men sødt ellers <3
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

snabelfisk skrev:Men sødt ellers <3
Haha. <3
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

snabelfisk skrev:Vær sikker på arbejdsgruppen er den samme hos jer alle. Dernæst husk at dele filer, gå ind i denne computer, højreklip på jeres drev og vælg deling.

Så burde det virke. Der kan være meget andet galt, men udfra de sparsomme oplysninger kan jeg ikke hjælpe mere.

Dog synes jeg det er meget charmerende at du skriver SOS i din overskrift, som om du ville få hurtigere hjælp af den grund. Folk hjælper hvis de kan, og ellers ikke. Men sødt ellers <3
De ting der hjælper da ikke så meget, de skal stadig kunne se hinanden på trods af det.

Er der router på netværket? Kan være at i har vidt forskellige IP'er - tjek evt jeres IP. Havde samme problem indtil jeg fik en router.
Billede
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

De ting hjælper ikke så meget.. aha. Mener ellers helt bestemt at arbejdsgruppen skal være ens, men det er nok mig der tager fejl
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Tjek følgende:

Samme arbejdsgruppe
Samme subnet-mask
Samme protokoller installeret
Samme Gateway
At der er delt filer på begge maskiner
Prøv at pinge hinandens IP'er (de interne)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Skulle vel aldrig være fordi der manglede ipx/spx protokol på maskinerne?

Hvis de kun har tcp/ip kan de sagtens gå på nettet, men ikke mulighed for at finde hinanden
Brugeravatar
Hejle
Geografisk sted: Lidt til højre for venstre..

Indlæg af Hejle »

i skulle nok ha kigget lidt om jeres firewall ikke driller jer lidt ... :)

det er en klassiker ..

Hejle ..
//--// Skal i ha' soya i rullen !! \\--\\

www.nibefestival.dk ..Sådan skal en festival være !!
Besvar