trådløs routher

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
dam

trådløs routher

Indlæg af dam »

Jeg skal have fat i en trådløs routher, som gerne skulle kunne række hend til en ven lidt længere nede af gaden.. men ved ikke så meget om det, hvor for nogle mærker er godt og nogle bestemte som kan række langt ? 200 meter ville være rigtig godt hvis det kan ladesige gøre.. nogle som kan hjælpe ?
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

ved at linksys laver nogle der rækker ekstra langt... se evt. på www.edbpriser.dk
dam

Indlæg af dam »

Ja men syntes bare ikke rigtig jeg kan læse mig frem til hvorlang de er række.. en 108 mbit kan den sende længere end en 54 mbit ?
dam

Indlæg af dam »

Jeg har lige fået reklamer inde af døren også så jeg et tilbud, hvor de siger "op til 1000% bedre rækkevidde"
www.kortlink.dk/2xn5 <- er det noget som virker ? nogle som ved lidt om det ?
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Nu står der jo ikke noget omkring rækkevide i reklamen, kun at den er 10 gange bedre, hvad den så er 10 gange bedre end ved vi ikk.

De fleste kvalitets routerer kan levere 200 meter uden for, dog skal du lige modregne de par husmurer som kommer imellem osv. så jeg ville nok gå efter en der kan tage min. 300 meter.

www.edbpriser.dk er alt hvad du behøver. Lav en søgning på en maks pris somk du er villig til at give, når du kommer ind under en speciel router kan du så klikke på "netværk" oppe under specs. og se afstand.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

1 meter mur svarer til 10 meter fri luft, hvis ikke mere :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

kiggede lige på en router, den siger maks inden for 80 meter, maks uden for 200 meter.

Hvor mange mure de så har med regnet ved jeg jo ikke hehe.

Men skal den række 200 meter er en på 300 nok ikke et dårligt bud.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Maks rækkevidden angiver ikke hvor langt routeren kan sende med FULD hastighed, kun hvor langt forbindelsen kan opretholdes....

Forvent ikke mere end 2-10 mbit på sådan en afstand. Så er spørgsmålet om det stadigvæk er sjovt....
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Har meget med routerens kvalitet at gører hvor meget den falder pr meter.

Men selvfølgelig også en faktor der skal tages højde for.
dam

Indlæg af dam »

takker for de gode svar som jeg har fået... jeg har søgt lidt på det.. men syntes stadig jeg er lidt på vild spor.. jeg vil gerne give 1000 - 1200
jeg har set lidt på http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240544 <- syntes bare ikke jeg kan finde ud af hvor langt den kan række.. hvis nogle kender en som er bedre til pengen så skriv endelig.. :)
Besvar