Router på TDC Webspeed

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
LunaPark
Kontakt:

Router på TDC Webspeed

Indlæg af LunaPark »

Nu har jeg efterhånden opsat mere end 50 routere, og det er altid gået op og ned...

Men idag kom jeg så til en med TDC webspeed vis kabelTV, og det har jeg aldrig danset med før.
Den siger noget med at man ikke må tilslutte flere enheder, for det er man ikke registret til.
Det kan ikke passe, at man skal købe deres dyre pis, for at tilslutte en router.

Hvad kører de med fast ip , eller dynamisk eller anden info.
Hvordan får man skidtet sat op??
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Det er fordi MAC adressen er en anden end modemet er vant til, men mener man skal slukke modemet i et par minutter, så tilslutte routeren, tænde modem igen, så burde det virke.. Men er ikke sikker, men prøv dig frem :)

Kan huske man engang skulle ind på en registreringsside og ændre MAC adressen, men det har jeg hørt man ikke skal mere..
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Man skal stadig ind på registreringssiden som er nævnt i velkomstbrevet.

Og jo det kan passe. Du kan ikke koble mere end 1-2 enheder på før det bliver nødvendigt med en router, så ud og have fat i sådan en :wink:
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg har en ganske god router til salg hvis du er interesseret?
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Du kan vel bare prøve at ringe til TDC og høre hvad de siger du skal gøre.. det plejer de at være meget gode til..
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Jamen jeg har jo en router, en ganske fin en.

Men vil blot ikke købe en af TDC's egen, da de tager ekstra om måneden for at man har trådløst internet.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Ja det gør de sq alle steder tror jeg... det er lidt klamt.. for man kan ligeså godt købe sin egen, kan bedre betale sig.. de går jo alligevel ikke i stykker og gør de så har man jo 2 år til at få lavet den på. ved CC tager 50-60kr om mdr. det er sq hurtigt tjent ind..

Men anyways.. ring til TDC og hør dem...
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg er forvirret....

Tror du mener at du skal sætte en router op hos en som har WebSpeed.

Vedkommende HAR en router som skal sluttes til hans kabelmodem.

LØSNING:

Du skal have slettet mac-adressen i TDC's system, det gør du via den webportal som står nævnt i velkomstbrevet. (service.webspeed.dk)

Der skal du bruge det 12-cifrede brugernummer og din adgangskode til at nulstille mac-adressen.

I øvrigt er hele løsningen fundet på TDC's hjemmeside.....
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Besvar