Kan mine data reddes?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Daffy^
Kontakt:

Kan mine data reddes?

Indlæg af Daffy^ »

Hey!

For 2 måneder siden købte jeg en LaCie 250 GB Extern hdd og flyttede alt mit musik og film over på den - men nu står det sådan til at efter jeg tænder harddisken, så sker der ingenting og det er somom at disken er helt tom og skal formatteres for at kunne bruges - men der burde ligge over 200 gb ting på den...

Kan de data reddes på nogen måde? Disken har bare stået ovenpå en mediacenter pc så den har ikke fået nogen stød eller noget...

Lidt træls at miste alt det musik man har samlet sammen siden man først fik internet derhjemme i '99 - filmene og serierne kan jeg finde igen, men musikken lå der et større arbejde bag at få samlet...
Daffy
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

prøv getdataback, det burde kunne hjælpe, har ihvertfald hjulpet mig i en lignende situation, der findes flere tråde på forumet omkring lignende problemer :)
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Samme problem har jeg haft tidligere hvor windows sagde at disken skulle formaters. Brugte også Get data back og det virkede
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

GetDataBack for NTFS har reddet min ene harddisk med en 200 gb partition to gange nu. Anden gang fandt den ovenikøbet noget fra tidligere partitioner. Det er klart at anbefale
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg foreslår, at du lægger ud med at prøve at forbinde den til en computer gennem en normal (s)ata port først..
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Daffy^
Kontakt:

Indlæg af Daffy^ »

Tusind tak!

Jeg er i fuld gang med at prøve Getdataback og det ser ud til at virke, den mangler dog stadig ca. 2 timers scanning af drevet.

Men Getdataback kan i hvert fald finde harddisken, og det ser også ud til at den finder noget på den, så det er i hvert fald positivt...

@ dwr - sådan et LaCie eksternt drev ser ikke lige umiddelbart ud til at kunne skilles ad sådan lige, men det var ellers også min første tanke...
Daffy
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

Hvis ikke det hjælper skulle du måske prøve at pille harddisken ud og sætte den i som alm hdd har hørt om nogen hvor det virkede ved ikke om det kan hjælpe dig
chart.dk@efnet
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Renow, du skulle nok læse hele topic inden du svarer ;)
Besvar